Cum să faci bani din imobiliare chiar în timpul crizei
“Încetaţi să copiaţi firmele străine concurente” este modelul după care s-a ghidat Ilan Laufer, antreprenorul care s-a îmbogăţit şi în plină criză.
În prezent, Laufer lucrează şi pentru trei mari retaileri, deci avantajul său e că, spre deosebire de concurenţi, a găsit o variantă prin care poate lucra simultan şi pentru clienţi, şi pentru dezvoltatori, ceea ce alţii nu reuşesc să facă din cauza regulilor rigide de funcţionare.
Nu doar Moldova i s-a părut o piaţă mai liniştită, ci şi Marocul, aşa că n-a spus nu nici ofertei primite de la ILDC, mai vechii săi colaboratori, de a oferi consultanţă pentru un mall deschis în Africa de Nord-Vest. "Marocul şi Moldova au compensat minusul de pe piaţa din România", spune Laufer, care a încheiat 2010 cu o cifră de afaceri de 2,4 milioane de euro. Retail Group, firmă cu şase angajaţi, nu a obţinut profit anul trecut, faţă de anii 2007-2008, când, deşi recent înfiinţată, a avut un bilanţ pozitiv. Orientarea către Maroc şi Moldova pare firească dacă privim către lucrurile care s-au schimbat şi în zona mallurilor faţă de anii buni ai economiei: sunt chiriaşi care stau astăzi în spaţii fără să plătească, iar preţurile pentru chirii sunt mai mici cu cel puţin 20%. Ritmul deschiderii de noi magazine bate pasul pe loc, deci activitatea din domeniu se mişcă mai greoi.
Pentru piaţa din România, singura veste bună a fost venirea H&M - "o gură de oxigen pentru dezvoltatori şi o lovitură finală pentru cei care comercializează haine în buticuri", după cum o descrie Ilan Laufer.
Laufer spune despre afacerea sa că a fost a patra companie din piaţă anul trecut, iar secretul a constat tocmai în abilitatea de nu fi rigid şi de a sesiza fiecare mişcare. Astfel, antreprenorul de nici 30 de ani îşi permite să dea lecţii: "Încetaţi să copiaţi concurenţii multinaţionale. Fiţi creativi, pentru că recesiunea aduce foarte multe culori deschise. Eu am jonglat cu businessul meu în funcţie de situaţie. Am plecat de la salariul de 150 de dolari, am pornit cu un spaţiu primit gratuit şi am arătat că se poate. Criza aduce multe oportunităţi".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro