Cum să faci bani din imobiliare chiar în timpul crizei

Autor: Razvan Muresan Postat la 29 august 2011 1875 afişări

“Încetaţi să copiaţi firmele străine concurente” este modelul după care s-a ghidat Ilan Laufer, antreprenorul care s-a îmbogăţit şi în plină criză.

Reacţia din partea dezvoltatorilor nu s-a lăsat prea mult aşteptată: unii nu doreau decât negocieri cu fiecare client în parte, în timp ce alţii au acceptat să discute cu noua "alianţă": "A fost foarte dificil până i-am strâns pe primii şase-şapte". Laufer cerea 300-500 de euro în avans timp de şase luni - "e foarte dificil să convingi oamenii să plătească fără un rezultat concret, imediat". A găsit 15-20 de clienţi plătitori, iar în 2007 Piteştiul a fost oraşul unde s-a acceptat prima negociere la nivel de grup de clienţi.

Laufer a decis să renunţe apoi la partea de reprezentare a clienţilor şi să lucreze pentru dezvoltator. "Clienţii aveau deja toate legăturile şi funcţionau ca un grup omogen, deci puteau lucra fără mine. Mulţi dintre chiriaşi sunt şi acum prieteni, chiar dacă au trecut câţiva ani." Economia de bani pe care a făcut-o pentru ei a fost majoră: de exemplu, pentru un contract deja semnat a obţinut o reducere a chiriei de la 45 de euro la 35 de euro pe lună, ceea ce pentru un contract de cinci ani înseamnă zeci de mii de euro. "Am fost incomod pentru dezvoltatori până să lucrez pentru ei, dar acesta a fost singurul mod în care puteam să încep un business şi să fiu văzut ca un potenţial om care să poată conduce o închiriere şi are relaţiile necesare în piaţă pentru a face asta", îşi aminteşte Laufer, adăugând că, după ce a decis să închirieze centre comerciale, "am simţit companii care au făcut eforturi mari ca să dispar din piaţă".

Contractele cu dezvoltatori nu au întârziat să apară, însă criza economică se apropia, iar Laufer a decis să treacă România în planul doi. A semnat un contract la Chişinău cu un centru comercial de dimensiuni medii, 150 de chiriaşi pe o suprafaţă de 20.000 de mp, care se va deschide în 2011. Piaţa imobiliară de peste Prut este încă în dezvoltare, iar preţurile sunt cu 30-40% mai mici pentru închirieri de spaţii comerciale. Societatea moldovenească Elita-5, condusă de omul de afaceri Alexandru Pincevschi, este cea care dezvoltă mallul şi cea de care se leagă planurile de viitor ale lui Laufer: "Dorim să dezvoltăm un nou proiect unde vreau să contribui ca partener, iar uşor-uşor vreau să devin şi dezvoltator".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/imobiliare/cum-sa-faci-bani-din-imobiliare-chiar-in-timpul-crizei-8654136
8654136
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.