Cine a profitat si cine a pierdut din imobiliare
In timp ce unii investitori anuntau proiecte de sute de milioane de euro si plateau sume semnificative pe terenuri, altii erau doar o simpla prezenta in piata imobiliara, fiind uneori priviti chiar ca niste outsideri. Pana la urma s-a dovedit ca n-au procedat prost.
Numarul companiilor ce au investit sume semnificative in achizitia de terenuri, dar nu au finalizat pana acum niciun proiect este de altfel destul de mare. Plaza Centers a investit, spre exemplu, 250 de milioane de euro in achizitia de terenuri pentru dezvoltarea a sapte centre comerciale in tara, plus concesionarea platformei Casa Radio din Bucuresti, in timp ce Copper Beech - care a cerut recent intrarea in insolventa a unei companii prin care construia primul sau proiect rezidential, Blue Tower ñ a investit peste 50 de milioane de euro in terenuri unde intentiona sa construiasca circa 17.000 de locuinte, potrivit informatiilor initiale.
O suma similara a "ingropat" si Ablon, fara a dezvolta nimic in acest moment, la fel ca si MartinsañFadesa, al carei proiect de minioras in apropierea Capitalei a ramas doar o macheta. Multe dintre proiecte stopate sau amanate ar putea sa fie insa reluate intr-un viitor mai favorabil pietei imobiliare, fapt ce ii face pe unii manageri sa fie relativ linistiti. Un exemplu in acest sens este Gran Via; oficialii companiei declarau recent ca dezvoltatorul are o situatie buna in ciuda celor aproximativ 100 de milioane de euro investite in achizitia a trei fabrici bucurestene.
O senzatie asemanatoare incearca si Radu Merica, care spune ca in continuare centrul comercial din cartierul Chitila este in plan, obtinerea finantarii fiind cea mai mare piedica - in contextul unui cerc vicios creat de institutiile financiare, care solicita un grad de preinchiriere ridicat, si de comercianti, care inainte de a semna doresc sa fie siguri ca respectivul centru comercial are finantarea obtinuta. In rest, se bucura ca "nu a prajit banii in terenuri" si "nici nu a dezvoltat centre comerciale in camp", chiar daca asta inseamna o prezenta nesemnificativa comparativ cu a altor dezvoltatori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro