Cum se transformă preţul în inamic al retailerilor

Autor: Georgiana Călin Postat la 25 octombrie 2016 439 afişări

Cum se transformă preţul în inamic al retailerilor

Însă toate rapoartele realizate în ultima vreme arată că acest trend va dispărea, oamenii preferând tot mai mult să cumpere ceea ce au nevoie pe moment, mai des. „Şi revenim la problema alegerii mai multor magazine, care ar trebui să îşi pună întrebarea: ce trebuie să fac pentru a fi numărul unu în alegerea clientului?“, arată Litschka. Iar aceste lucruri sunt general valabile, ţine el să menţioneze, doar că în unele ţări implementarea lor se află într-un stadiu mai evoluat decât în altele. 

Pe de altă parte, austriacul consideră că rata de adopţie a noilor tehnologii este foarte ridicată în rândul românilor, ceea ce constituie un mare avantaj pentru economia oricărei ţări. De exemplu, „în urmă cu opt-zece ani eram mereu surprins pentru că în Austria nimeni nu folosea iPhone, iar în România orice taximetrist avea ultimul model“, declară reprezentantul TCC. În linii mari, problema fidelizării clienţilor e aceeaşi în toate ţările: „Toată lumea ştie că trebuie să facă ceva, însă nimeni nu vrea să fie primul“, spune Manfred Litschka. „Trebuie să îi împingem de la spate, să le arătăm că lucrurile acestea funcţionează. Toţi şefii marilor retaileri cu care interacţionez sunt conştienţi că trebuie să facă ceva“, adaugă el. Iar cumpărătorii din aceste magazine au aceleaşi aşteptări, spune austriacul, care este responsabil de vânzările pe care le realizează TCC în 25 de pieţe. „Dacă analizăm profilele, observăm că punctele cheie nu sunt diferite, ci sunt detalii care fac diferenţa: cât cheltuiesc în general, câţi bani cheltuiesc pe mâncare. În ce priveşte felul în care se comportă oamenii, ce îşi doresc, nu sunt mari diferenţe“, menţionează Litschka. 

Anul acesta cele mai mari vânzări sunt înregistrate de TCC în Germania, dar ţările „de vârf“ sunt mai mereu Franţa, Germania şi chiar Elveţia, „o ţară mică, dar foarte eficientă“. Pe de altă parte, cele mai mici vânzări se înregistrează în Serbia sau Macedonia, unde „se fac afaceri la un nivel mic, dar privim dintr-o perspectivă internaţională“. De asemenea, Asia este o piaţă foarte bună, pentru afacerea TCC, iar China este un exemplu ilustrativ.

TCC Global a fost fondată în 1991 de Richard Beattie, care este acum preşedintele grupului; în prezent, desfăşoară campanii în peste 70 de ţări şi are 34 de birouri în toată lumea, fiind unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa de programe de fidelizare pentru retaileri. Compania creează programe pentru retaileri internaţionali precum Tesco, Carrefour, Lidl, Aldi, Woolworth Australia şi 7-Eleven, Mega Image, OMV, Billa şi colaborează pentru implementarea campaniilor sale cu branduri precum Disney, MasterChef, Warner Bros, Pyres şi furnizori mari din sectorul FMCG. 

În urmă cu o lună, TCC a achiziţionat compania Summit, specializată în retailul online – ce a avut un profit de 47 de milioane de lire sterline anul trecut –, cu scopul de a crea o nouă generaţie de programe de marketing digital pentru lanţurile de magazine. „În noua lume a retailului, unde online-ul se integrează perfect cu comerţul tradiţional, este mai important ca niciodată să oferi cele mai bune soluţii şi, mai ales, pe acelea care se adresează întregului lanţ valoric. Expertiza Summit în retailul online şi analiza datelor va fi cu adevărat valoroasă şi împreună vom putea livra o expertiză de neegalat pieţei de retail“, a declarat Manfred Litschka despre tranzacţie. Pe termen lung, principalul plan al companiei este de a schimba piaţa. 

Mai exact, TCC îşi propune să nu creeze programe de loializare „ieftine“ şi, astfel, să-şi educe clienţii şi consumatorul final în acest sens. „Vrem să creăm campanii ce îşi propun o conexiune, acea legătură la nivel emoţional. Vrem să facem ceva prin intermediul cărora oamenii se pot distra sau se pot simţi premiaţi, mulţumiţi. Un pas mare, dar foarte important pentru viitor“, spune Litschka. Pe de altă parte, TCC vrea să integreze facilităţile mediului virtual cât mai mult în activităţile companiei deoarece, consideră el, „online-ul deschide noi orizonturi“. Ca o concluzie, executivul austriac ţine să menţioneze că „România poate fi una dintre primele ţări în care vom implementa strategii online, având în vedere apetenţa puternică pentru tehnologie“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.