Cum se transformă preţul în inamic al retailerilor

Autor: Georgiana Călin Postat la 25 octombrie 2016 439 afişări

Cum se transformă preţul în inamic al retailerilor

În cadrul promoţiei erau oferite mingi gratuite clienţilor. „Să fiu sincer, calculele făcute pentru România înainte de începerea campaniei au dat greş, fiindcă cererea a fost mult mai mare. Am întâmpinat atunci o mică dificultate, însă am reuşit să o ducem la capăt, iar fiecare client a beneficiat de mingea promisă. A fost ceva despre care se vorbea în toată ţara“, povesteşte reprezentantul TCC. Deşi nu a dezvăluit valoarea impactului campaniei, a ţinut să menţioneze că a fost vorba de o creştere semnificativă, deoarece „OMV a continuat să lucreze cu noi pe campanii de loializare“. În genere, o campanie de succes înregistrează o creştere a vânzărilor de 5%, spune Manfred Litschka, „ceea ce înseamnă mult“, dar un rol important are şi cota de piaţă a retailerului.

Pas cu pas, lucrurile încep să meargă pe un făgaş normal şi în România în acest domeniu, consideră reprezentantul TCC. Dar pentru o eficientizare cât mai rapidă, retailerul trebuie să urmeze câţiva paşi. În primul rând, „ceea ce i se potriveşte trebuie să fie în acord cu ceea ce transmite“, spune Litschka. Mai exact, trebuie să abordeze o strategie pe termen lung, să convingă clientul că ia cea mai bună decizie cumpărând de la el, ceea ce depinde de poziţionare. Apoi ar trebui să ia în calcul modalitatea prin care poate atinge consumatorul din punct de vedere emoţional, „atunci când omul se gândeşte spre ce magazin vrea să se îndrepte, să îl aleagă pe al tău, pentru că acolo se simte special“.

În acest context, ideal ar fi să nu omită programele pentru copii, care au cea mai mare priză la public. Copiii sunt încântaţi de programele care li se adresează şi îşi influenţează mult părinţii, consideră Litschka; pentru a-şi susţine ideea dă ca exemplu faptul că fiul său l-a rugat să cumpere de la un magazin aflat în concurenţă cu cele în care activa TCC doar pentru a primi un cadou pe care îl aveau şi prietenii lui. „Însă când ai copii trebuie să ai şi grijă să nu cumperi mai multe decât ai nevoie“, completează el. Iar în cele din urmă, scopul retailerului nu trebuie să fie de a determina omul să cumpere mai mult decât are nevoie, ci de a-l convinge să cumpere din acelaşi loc, şi să renunţe la celalte cinci, de exemplu. Conform cercetărilor, lucru valabil şi în România, oamenii cumpără din mai multe spaţii, nu mai există „magazinul meu preferat“, punct pe care ar trebui să insiste retailerii.

În prezent, piaţa românească de retail se află în tranziţie, urmând mai multe schimbări benefice, spune Litschka. Totuşi, „e cale lungă până să ajungă la nivelul altor ţări“, piaţa fiind destul de fragmentată în prezent, cu numeroşi jucători de mici dimensiuni. „Preluarea Billa de către Carrefour a fost un prim pas, dar cu siguranţă nu este ultimul“, consideră reprezentantul TCC, care se aşteaptă ca în viitorul apropiat să se poarte o luptă între câteva companii mari; la final, firmele mici vor fi absorbite, aşa cum s-a întâmplat în Elveţia sau Austria.

În plus, executivul austriac crede că pe piaţa românească va continua duelul dintre formate – între super şi hipermarket, balanţa înclinând spe magazinele cu suprafeţe mai mici. „Cu ceva timp în urmă era invers, toată lumea dorea să meargă la magazinele mari, iar acum clienţii preferă proximitatea, pentru a nu-şi pierde timpul, din ce în ce mai preţios“, explică Manfred Litschka. O altă schimbare pe care, adaugă el, a văzut-o în toată Europa se referă la frecvenţa cu care oamenii merg la cumpărături. „Eu, probabil, sunt unul dintre ultimii care face asta: merg la cumpărături în fiecare sâmbătă pentru săptămâna următoare. În timpul săptămânii mai cumpără soţia lucruri ca laptele, pâinea sau lucruri mici, dar cumpărăturile de sâmbătă sunt nelipsite“, povesteşte el. 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.