Seful cel mare al Henkel are planuri importante pentru Romania
Desi investitiile straine au scazut, Romania suscita inca interesul strainilor. In primul interviu acordat pentru presa romaneasca, Kasper Rorsted, CEO al grupului Henkel, a explicat ca tarile emergente sunt tinta principala pentru investitiile grupului. Pentru a treia fabrica din Romania, Henkel si-a bugetat zece milioane de euro.
Apetitul pentru bunurile de larg consum a fost dublat inainte de perioada de criza de elanul din sectorul de constructii, de care se leaga a treia divizie Henkel de pe piata romaneasca - Adezivi si Tehnologii. Aici, Henkel intra in competitie cu producatori ca Adeplast Oradea, Baumit, Baumix sau Weber. ntr-o piata care s-a redus dramatic in 2009 - sectorul de constructii a scazut cu 20%, conform unor estimari, iar cererea de materiale de constructii cu peste 30%, semnalele de redresare intarzie sa se arate. Asa incat Rorsted isi mentine rezerva in privinta momentului la care ar putea incepe productia in a treia fabrica. "Nu se pune problema daca vom deschide aceasta noua unitate, ci doar de momentul cand o vom face", adauga neamtul. {i in acest domeniu companiile au mirosit ca, dincolo de scaderile vanzarilor, acum e momentul oportun pentru investitii. Baumit Romania, subsidiara grupului austriac omonim, a inceput de anul trecut constructia unei fabrici noi pentru productia de mortare uscate si adezivi, pentru care este necesara o investitie de 20 de milioane de euro.
Dincolo de cele mai vizibile efecte ale crizei asupra afacerii - scaderea vanzarilor si a profitului - Rorsted spune ca a remarcat un fenomen aparte in privinta obiceiurilor de consum. "S-a micsorat foarte mult segmentul de produse cu preturi medii", spune seful Henkel, iar acum au ramas doar doua mari categorii: produsele ieftine si cele de marca, din gama premium. Ca urmare, strategia grupului german urmareste sustinerea marcilor. Peste 82% din vanzarile nete ale companiei sunt asigurate de zece marci, si cate trei marci detin peste doua treimi din fiecare divizie: detergenti si produse pentru ingrijirea locuintei (67% cu Persil, Pur si Silan), produse cosmetice si de toaleta (70% cu Palette, Fa si Taft) si adezivi si tehnologii (83% cu Ceresit, Thomsit, Moment).
Pe termen scurt, Rorsted se asteapta la o modesta redresare a pietei, cu o cifra de crestere cuprinsa intre cinci si zece procente. Pentru o adevarata iesire din criza, va fi nevoie insa de "ceva mai mult timp".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro