Seful cel mare al Henkel are planuri importante pentru Romania

Postat la 22 martie 2010 47 afişări

Desi investitiile straine au scazut, Romania suscita inca interesul strainilor. In primul interviu acordat pentru presa romaneasca, Kasper Rorsted, CEO al grupului Henkel, a explicat ca tarile emergente sunt tinta principala pentru investitiile grupului. Pentru a treia fabrica din Romania, Henkel si-a bugetat zece milioane de euro.

Pentru aceasta insa, grupul bifeaza la rubrica de investitii a bugetului sume consistente. Pentru Romania, e vorba de 10 milioane de euro, suma alocata pentru constructia celei de-a treia fabrici. La inceputul anului, Henkel a finalizat achizitia terenului pentru o noua unitate de productie pentru adezivi, in comuna Roznov, judetul Neamt. Valoarea totala a investitiilor realizate pana acum pentru capacitati de productie a ajuns astfel la 30 de milioane de euro. Oficialii companiei nu au dat insa un termen pentru inceperea productiei in a treia fabrica. "Depinde strict de felul cum evolueaza piata, iar noi avem o rabdare foarte indelungata", spune Rorsted zambind. El a precizat totusi ca se asteapta ca in 12-18 luni semnalele din piata sa fie suficient de bune pentru a incepe activitatea.

Henkel nu este singura multinationala care pune acum accentul pe investitii in productie. Procter&Gamble (P&G) construieste la Urlati, judetul Prahova, cea mai mare fabrica de sampoane a sa la nivel mondial - un proiect de 100 de milioane de dolari. Prima faza a proiectului urmeaza sa fie gata in urmatoarele luni. P&G este unul dintre principalii concurenti ai Henkel pe doua dintre diviziile prezente in Romania, avand in portofoliu marcile Pampers, Head&Shoulders, Ariel si Gillette.

Segmentul de detergenti, unde Henkel concureaza si cu Unilever, a inregistrat anul trecut unul dintre cele mai declinuri ale vanzarilor (18% fata de 2008), conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata MEMRB. Din birourile din Bucuresti ale Unilever South-Central Europe (USCE) este coordonata activitatea a opt filiale din regiunea Balcanilor, care au realizat in 2008 o cifra de afaceri de 192 de milioane de euro. Pietei romanesti ii revin trei sferturi din vanzarile diviziei, dar ponderea ar putea scadea in urmatorii ani, pentru ca fabrica de la Ploiesti ar urma sa creasca productia pentru exporturi.

Pe piata produselor cosmetice, cu o valoare anuala apropiata de jumatate de miliard de euro, Henkel se dueleaza cu Nivea, L'Oreal, P&G si producatorul roman Farmec.

Henkel, ca si toti concurentii sai, a beneficiat din plin de pe urma exploziei consumului, principalul motor de crestere economica in ultimii ani. Totusi, oficialii Henkel au punctat ca fiecare tara are propriul specific, iar in Romania, spre exemplu, o parte insemnata din populatie nu are acces la apa curenta. Prin urmare, nu au nici masini de spalat automate. "Romania este una dintre putinele tari unde avem in portofoliu detergent pentru spalari manuale", spune Gunter Thumser, presedinte al Henkel Central Eastern Europe.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Henkel,
fabrica,
investitii,
Kasper Rorsted
/analize/comert/seful-cel-mare-al-henkel-are-planuri-importante-pentru-romania-5759611
5759611
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.