Pentru comercianţi, Crăciunul a venit şi în februarie
Îndeobşte recunoscut drept o perioadă inertă, începutul de an a adus totuşi reţelelor de magazine alimentare o surpriză plăcută: creşterea vânzărilor. La asta se adaugă deschiderea a peste zece noi spaţii numai până acum. Dacă ar fi să evaluăm economia doar din prisma reţelelor de magazine, criza s-a sfârşit. Aşa să fie?
... ŞI INSTRUMENTELE ONLINE
Comerţul modern a ajuns, conform estimărilor, să-şi adjudece jumătate din vânzările de pe piaţa locală. De fapt, "în ultimul deceniu piaţa locală de retail a crescut cu 123%, fiind de departe cea mai activă din regiune", spunea anterior Adrian Comăneci, senior project manager în cadrul companiei de consultanţă Contrast Management Consulting. În perioada 2000-2010 România a avut cea mai mare rată de creştere a pieţei de retail (circa 8,5% anual) din Europa Centrală şi de Est, alte pieţe din regiune având ritmuri mai scăzute: 54% în Polonia şi Cehia, 26% în Ungaria.
Şi nici scăderea puterii de cumpărare sau creşterea TVA n-au înfrânat câtuşi de puţin planurile de dezvoltare ale comercianţilor, ci mai degrabă le-au accelerat. Dovadă fiind chiar magazinele Metro Punct, spaţii de dimensiuni mai mici decât cele obişnuite ale comerciantului german, prima reţea străină care a păşit pe piaţa românească, în 1996. Mai mult, comerciantul german, care are în prezent 32 de magazine în 24 de oraşe şi o cifră de afaceri de 1,137 miliarde de euro, a lansat recent un magazin online dedicat produselor de birotică, papetărie, electronice, electrocasnice, IT, curăţenie şi protocol, denumit Metro Office Direct. Aceasta este prima iniţiativă din comerţul modern românesc, din sfera marilor reţelele, în domeniul vânzărilor online. "Piaţa din România are nevoie de un astfel de serviciu; (...) luăm în calcul dezvoltarea unor noi secţiuni şi instrumente online", declara într-un comunicat Marc Carena, director management clienţi MCCR. Metro Office Direct include o gamă de peste 4.500 de articole, mai mare decât cea disponibilă pe rafturile magazinelor clasice. Comenzile vor fi onorate, conform reprezentanţilor companiei, în 24 de ore, iar plăţile vor putea fi efectuate în baza unui parteneriat încheiat între Metro şi BCR sau ramburs, la livrarea produselor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro