Pentru comercianţi, Crăciunul a venit şi în februarie

Autor: Ioana Mihai Postat la 14 februarie 2012 74 afişări

Îndeobşte recunoscut drept o perioadă inertă, începutul de an a adus totuşi reţelelor de magazine alimentare o surpriză plăcută: creşterea vânzărilor. La asta se adaugă deschiderea a peste zece noi spaţii numai până acum. Dacă ar fi să evaluăm economia doar din prisma reţelelor de magazine, criza s-a sfârşit. Aşa să fie?

OFENSIVA DE IARNĂ...

Pe ansamblu, pentru cei mai mulţi retaileri 2011 a fost un an cu vânzări mai mici decât 2010. De exemplu, vânzările Carrefour în România au crescut anul trecut cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro, datorită extinderii reţelei de magazine. În condiţii comparabile, vânzările Carrefour în România au scăzut cu 0,7%, în timp ce extinderea operaţiunilor a contribuit cu plus 6,1% la afaceri. În trimestrul al patrulea, Carrefour România a înregistrat vânzări de 340 milioane euro, în urcare cu 5,1% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, tot pe seama extinderii reţelei de magazine. Vânzările în condiţii comparabile au coborât în ultimul trimestru cu 2,5%. Reţeaua franceză are pe piaţa locală 25 de hipermarketuri, 46 de supermarketuri şi trei unităţi operate în franciză cu Angst.

Cumva însă, comercianţii de pe piaţa locală şi-au adaptat tehnicile la perioada de recesiune. Dovadă că profiturile cumulate din 2010 ale celor mai mari 15 reţele de pe piaţa locală s-au apropiat de jumătate de miliard de lei, cifră de peste două ori mai mare decât în 2009, conform calculelor BUSINESS Magazin. Evoluţia profitului a depăşit vizibil creşterea vânzărilor, care a fost în 2010 cu doar 4 procente mai mare decât în 2009.

Peste zece magazine noi s-au deschis numai în luna ianuarie, perioadă când majoritatea retailerilor se feresc de inaugurări din pricina volumului mai mic de vânzări, comparativ cu alte luni. Astfel, Mega Image a deschis în ianuarie nu mai puţin de cinci noi spaţii, dintre care patru sub sigla Mega Image şi unul sub numele Shop & Go. Lanţul de supermarketuri, aflat în extindere alertă, a ajuns astfel la un total de 110 spaţii. Mega Image, parte a retailerului belgian Delhaize, ţinteşte acum, în mod clar, România. La jumătatea lunii trecute, belgienii anunţau că vor să reducă personalul cu 5.000 de posturi după vânzări sub estimări în trimestrul al patrulea pe pieţele dezvoltate, în SUA şi Belgia, din cauza deteriorării încrederii consumatorilor şi concurenţei agresive. Mai mult, au anunţat că vor închide 113 magazine americane cu performanţe nesatisfăcătoare şi alte 20 de unităţi din Bulgaria, Serbia şi Bosnia şi Herţegovina.

Cu o viteză apropiată la capitolul extinderilor, este şi lanţul de magazine de discount Lidl, care şi-a adăugat în ianuarie patru noi spaţii. "Principala noastră ţintă este expansiunea", spunea anterior Friederich Fuchs, preşedintele consiliului de administraţie al Lidl România. Toate celelalte elemente cad în plan secund. Şi, cel puţin până acum, chiar aşa a fost. Chiar dacă profitabilitatea a căzut în plan secund, compania înregistrând în 2010 pierderi de 247 de milioane de lei, de circa trei ori mai mari decât în 2009. Iar anul acesta, retailerul a anunţat că doreşte să deschidă 66 de magazine, urmând astfel să ajungă la circa 200 de magazine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
vanzari,
hipermarketuri,
retail,
tendinte
/analize/comert/pentru-comercianti-craciunul-a-venit-si-in-februarie-9231764
9231764
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.