Omul care conduce Kenvelo, Lee Cooper, Time Out şi Tom Tailor în România: "Păstrăm doar magazinele profitabile"

Autor: Cristina Roşca Postat la 16 iulie 2013 10412 afişări

A venit în România acum aproape cinci ani ca să restructureze din temelii brandul Kenvelo şi spune că şi peste zece ani se vede tot aici, dezvoltând afacerile pe care le are astăzi în subordine. Philippe Besadoux conduce din poziţia de CEO 81 de magazine, sub patru nume – Kenvelo, Lee Cooper, Timeout şi Tom Tailor – cu afaceri totale anul trecut de 25-30 de milioane de euro. Planurile sale nu se opresc însă aici, el urmând să dezvolte în România două noi afaceri – lanţul de magazine de modă mim şi lanţul de cafenele franţuzeşti Brioche Dorée.

BESADOUX AFIRMĂ CĂ IDEEA DESCHIDERII UNEI AFACERI PROPRII I-A VENIT MAI DE MULT ÎNSĂ A LUAT ACEASTĂ DECIZIE ABIA DUPĂ CE PARTENERUL SĂU, un conaţional cu afaceri în domeniul financiar, i-a făcut propunerea de a aduce cele două branduri, cu condiţia ca el să le conducă din poziţia de CEO. „Am vrut de mult să fac asta. Când am lucrat în Praga chiar m-am implicat puţin în HoReCa şi cred că nu va fi mai dificil să construiesc acest brand decât unul de modă. E tot retail.„

Astfel, pentru dezvoltare are un buget de investiţii de 1,5 milioane de euro şi crede că o cafenea poate ajunge la încasări de 500.000-600.000 de euro pe an. „Cel mai important e să aduci o marcă internaţională. Când vine vorba de cafenele, la fel ca la haine, românii caută branduri. Ele pot reprezenta însă şi o garanţie pentru ceea ce primesc.„

Executivul francez spune însă că fiecare marcă trebuie adaptată la piaţă şi nu invers. În cazul hainelor, spre exemplu, românii caută brand, produse în tendinţe, bune şi la preţuri mici. „În ultimii ani consumul s-a schimbat şi ne-am schimbat şi noi.„

Cel mai bun an pentru afacerea pe care o conduce este 2013, iar cel mai slab 2009, afirmă Besadoux. În 2009 a început restructurarea Kenvelo, care număra atunci circa 60 de magazine. Astăzi reţeaua mai are 42 de unităţi şi va termina anul în linie. „Stabilizăm afacerea Kenvelo şi păstrăm doar magazinele profitabile.

Când vine vorba de noi deschideri, depindem de economie şi în prezent nu prea se mai deschid noi centre comerciale, dar sunt multe proiecte anunţate.„ Executivul spune că se gândea să redeschidă magazinul Kenvelo în mall-ul Aurora Buzău, însă a decis să nu revină deoarece a avut neînţelegeri cu managementul acestuia.

Vor avea însă loc câteva câteva relocări care vor duce afacerile Kenvelo la 22 mil. euro în 2013. „Trebuie să compensăm şi deprecierea leului.„ Pentru tot grupul însă afacerile vor merge spre 40 de milioane de euro. După ce o discuţie de o oră cu Philippe Besadoux ai impresia că ai vorbit cu un jucător de şah care şi-a pregătit dinainte următoarele mutări. Miza jocului? Cei 400 de lei pe care îi cheltuie anual un român pe haine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe Gandul.ro

/analize/comert/omul-care-conduce-kenvelo-lee-cooper-time-out-si-tom-tailor-in-romania-pastram-doar-magazinele-profitabile-11125426
11125426
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.