Omul care conduce Kenvelo, Lee Cooper, Time Out şi Tom Tailor în România: "Păstrăm doar magazinele profitabile"

Autor: Cristina Roşca Postat la 16 iulie 2013 10412 afişări

A venit în România acum aproape cinci ani ca să restructureze din temelii brandul Kenvelo şi spune că şi peste zece ani se vede tot aici, dezvoltând afacerile pe care le are astăzi în subordine. Philippe Besadoux conduce din poziţia de CEO 81 de magazine, sub patru nume – Kenvelo, Lee Cooper, Timeout şi Tom Tailor – cu afaceri totale anul trecut de 25-30 de milioane de euro. Planurile sale nu se opresc însă aici, el urmând să dezvolte în România două noi afaceri – lanţul de magazine de modă mim şi lanţul de cafenele franţuzeşti Brioche Dorée.

IN CAZUL MIM, CARE ARE ÎN TOTAL PESTE 350 DE MAGAZINE ÎN FRANŢA, BELGIA ŞI MAROC, Philippe Besadoux va paria tot pe o expansiune agresivă. „Cred că pe piaţa locală e loc de 30 de magazine MIM.„ Primele vor fi deschise în septembrie în Carrefour Orhideea şi în Cora Pantelimon. „Dacă totul merge bine, vom avansa apoi cu câte opt magazine pe an. Pentru moment, avem un buget de expansiune de 2,5 milioane de euro şi ne uităm la cele mai bune malluri.„ Nu se concentrează pe spaţii stradale, dar declară că nu ar spune „nu„ unui magazin în zona centrală a Bucureştiului.

Până acum singurul brand cu care este prezent în zona stradală este Kenvelo, unul dintre magazine fiind chiar la intrarea în centrul istoric. Executivul francez, la fel ca cei mai mulţi manageri de pe piaţa de fashion şi-au concentrat atenţia pe spaţii comerciale în malluri deoarece consumatorii au ales să meargă în centre comerciale unde au deopotrivă acces la magazine, restaurante şi cinematografe.

Există de asemenea avantajul parcării. În acest context, traficul în zonele stradale a scăzut, cu excepţia centrului vechi al Capitalei, unde zilnic vin câteva zeci de mii de oameni. În această zonă, populată până acum de restaurante, cafenele şi baruri, retailerii de modă încep încet-încet să îşi facă apariţia. Primul a fost Adidas şi din toamnă va veni H&M. „Negociem şi noi în centrul vechi, însă nu sunt multe spaţii suficient de mari, iar în cazul celor existente proprietarii nu vor să lase deloc la chirie.

Tot speră că vor veni vremuri mai bune, şi preferă să le ţină neînchiriate.„ Potrivit informaţiilor din piaţă, chiria lunară pe metru pătrat a scăzut la circa 40 de euro, cele mai mari preţuri fiind plătite pentru spaţiile mici de până în 20 de metri pătraţi. Philippe Besadoux spune că se gândeşte chiar la un multibrand în zonă, însă pentru moment nu este nimic stabilit.

TOT ÎN CENTRUL ISTORIC EXECUTIVUL FRANCEZ NEGOCIAZĂ ŞI PENTRU BRIOCHE DORÉE, un lanţ de cafenele cu peste 1.000 de unităţi la nivel mondial şi cu vânzări de peste un miliard de euro. Planurile lui Philippe Besadoux vizează dezvoltarea în Bucureşti şi principalele oraşe din provincie.

Prima pe listă este unitatea din Sun Plaza, deschisă deja de un alt francizat. Ea urmează să fie remodelată şi să îi intre în portofoliu. Următoarea este cafeneaua ce urmează a fi deschisă în AFI Ploieşti. „Purtăm negocieri şi cu AFI Palace Cotroceni şi cu proprietari din centrul vechi. Vrem cel puţin o unitate într-un spaţiu stradal. Ne uitam şi la zona Dorobanţi.„

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/omul-care-conduce-kenvelo-lee-cooper-time-out-si-tom-tailor-in-romania-pastram-doar-magazinele-profitabile-11125426
11125426
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.