Noile planuri ale proprietarului City Grill

Postat la 29 septembrie 2009 475 afişări

Toamna a adus doua proiecte cat se poate de noi pentru Dragos Petrescu, proprietarul restaurantelor City Grill. Si a mai adus o schimbare in planul de bataie: de acum, gata cu centrele comerciale. E timpul strazii.

Desi face comparatia intre veniturile estimate la Hanul Berarilor si "Caru' cu bere", Petrescu admite ca "niciun alt proiect nu va lua locul Carului, care este nava amiral a grupului". "Caru' cu bere" va termina acest an cu afaceri de 5 mil. euro, reprezentand 40% din cifra de afaceri a grupului Trotter Prim, estimata la 14,5 mil. euro. Estimarea initiala pentru afacerile din 2009 era de 15 mil. euro, egala cu cea de anul trecut, dar a fost ajustata cu 5% pe fondul unui an destul de slab. Petrescu spune ca nota de plata din restaurante s-a redus cu 15%, pe fondul campaniilor de marketing bazate pe reduceri de pret. Aceleasi campanii de marketing au adus insa mai multi clienti in restaurante, cu 15% mai multi in restaurantele stradale. In cele din centrele comerciale au venit insa cu 15% mai putini, acesta fiind unul dintre motivele pentru eficientizarea retelei.

Eficientizare a insemnat destul de mult pentru Dragos Petrescu in acest an: a inchis restaurantul de la Constanta (unde fusese initial o franciza), a relocat si a sistat extinderea Bundetot si a inchis doua cafenele City Café care functionau in cele doua spatii achizitionate in urma cu un an de la Miki Highbloom, fostele Crem Café. Spatiul de la Universitate l-a subinchiriat celor de la Gio Café, iar la spatiul din Romana a renuntat. A inceput si o campanie de repozitionare a restaurantelor Buongiorno, care vizau clientul mediu superior, iar acum se limiteaza la clientul mediu.

In plus, Petrescu spune ca i-a ajuns sa lucreze cu centrele comerciale si ca tot ce va deschide de acum inainte va fi stradal: "Procesul de restructurare in care suntem acum include renuntarea la colaborarea cu centrele comerciale (cu doua exceptii - City Grill din Carrefour Orhideea si Buongiorno din Baneasa Shopping City), deoarece zona de alimentatie este puternic impactata de reducerea numarului de vizitatori, iar faptul ca exista o zona de restaurante in centrul comercial nu reprezinta o ancora, ci doar un serviciu suplimentar", explica el. In plus, vrea ca restaurantele lui sa fie mai vizibile, sa fie asezate in zone stradale cu trafic mare, sa nu depinda decat de propriul marketing si, cel mai important, sa devina in sine o ancora pentru zona respectiva. Idtalul lui Petrescu e ca majoritatea restaurantelor lui sa fie cum e "Caru' cu bere" - "oamenii ar veni la Car si daca ar fi la capatul orasului. Dar asta e chiar o tinta greu de atins".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/noile-planuri-ale-proprietarului-city-grill-4941067
4941067
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.