Lux cu moderaţie: "In vremurile bune, un client putea cumpăra şi zece perechi de pantofi o dată, în timp ce acum se limitează la una, maximum două"

Autor: Cristina Roşca Postat la 29 iulie 2013 1916 afişări

Industria luxului din România incepe să işi piardă din strălucire după ce in ultimii trei ani a fost pusă la adăpost de criză şi de lipsa apetitului de consum. Îmbrăcată in straie de bal, această industrie a primit in ultimii ani tot mai mulţi invitaţi, in frunte cu Brunello Cucinelli, Burberry, Valentino Şi Roberto Cavalli. În acest an insă, magia a dispărut.

Lux cu moderaţie: "In vremurile bune, un client putea cumpăra şi zece perechi de pantofi o dată, în timp ce acum se limitează la una, maximum două"

 „Nu vrem să ne implicăm în alte domenii decât cel al modei de lux. Pentru o altă afacere am avea nevoie de timp să învăţăm domeniul şi să ne putem ocupa de el.„ Carmen Şeitan spune că în prezent nu mai are acelaşi contact cu toţi clienţii deoarece afacerea s-a extins până la patru magazine.

Ambii soţi sunt direct implicaţi în activitatea magazinelor pe care le deţin; cea mai mare parte a timpului o petrec pentru a cunoaşte clienţii şi a încerca să descopere obiceiurile de consum ale fiecăruia. „Noi facem şi achiziţiile pentru că trebuie să anticipezi tendinţe, gusturi, măsuri. Nu trebuie să cumperi piesele cele mai frumoase, ci să ai grijă să iei în considerare toate ingredientele din afacerea modei de lux, de la lungimi la măsuri şi culori.„ Carmen Şeitan explică faptul că achizitorul trebuie să petreacă mult timp în magazin, să discute cu clienţii, să îi înţeleagă, să vadă ce vor.

Fiecare comandă este realizată cu circa 7-8 luni înainte ca produsele să ajungă în magazine. Bugetul de achiziţii per sezon pentru fiecare magazin este de circa 400-500.000 de euro şi există două sezoane mari pe an, potrivit informaţiilor oferite anterior de Carmen Şeitan. Clienţii companiei sunt în principal antreprenori români. „Executivii sunt mai puţini, însă ei au fost şi mai puternic afectaţi de criză. În perioada de boom erau vânaţi din toate părţile şi primeau măriri constante de salariu. În ultimii ani situaţia s-a mai schimbat.„

În acest context, familia Şeitan amână pentru moment deschiderea de noi magazine. „Nu este un moment bun.„ Carmen Şeitan explică faptul că o nouă intrare ar însemna reducerea numărului de clienţi pentru magazinele de lux deja existente deoarece numărul cumpărătorilor este limitat. Familia Şeitan a semnat încă de anul trecut contracte pentru deschiderea în România a două noi buticuri, Casadei şi Kiton, care vor completa portofoliul.

„Nu am renunţat la celelalte branduri, însă aşteptăm momentul potrivit pentru a deschide.„ Antreprenoarea spune că trebuie ca economia să iasă din criză ca industria luxului să fie pregătită pentru un nou brand. „După ce deschizi trebuie să poţi vinde un anumit volum.„ Planurile de viitor ale familiei Şeitan se limitează la Bucureşti şi la Calea Dorobanţilor deoarece provincia nu are suficienţi potenţiali clienţi pentru a susţine o asemenea afacere. „Toate multinaţionalele au sediul în Bucureşti, chiar şi cele care produc în ţară.„ În ceea ce îi priveşte pe antreprenorii din provincie, aceştia ar trebui să aibă cultura, plăcerea shoppingului şi banii necesari să cumpere.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/lux-cu-moderatie-in-vremurile-bune-un-client-putea-cumpara-si-zece-perechi-de-pantofi-o-data-in-timp-ce-acum-se-limiteaza-la-una-maximum-doua-11168620
11168620
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.