Lux cu moderaţie: "In vremurile bune, un client putea cumpăra şi zece perechi de pantofi o dată, în timp ce acum se limitează la una, maximum două"

Autor: Cristina Roşca Postat la 29 iulie 2013 1916 afişări

Industria luxului din România incepe să işi piardă din strălucire după ce in ultimii trei ani a fost pusă la adăpost de criză şi de lipsa apetitului de consum. Îmbrăcată in straie de bal, această industrie a primit in ultimii ani tot mai mulţi invitaţi, in frunte cu Brunello Cucinelli, Burberry, Valentino Şi Roberto Cavalli. În acest an insă, magia a dispărut.

Lux cu moderaţie: "In vremurile bune, un client putea cumpăra şi zece perechi de pantofi o dată, în timp ce acum se limitează la una, maximum două"

„Dintre afacerile noastre, Brunello Cucinelli a -avut cea mai bună evoluţie în perioada de dinainte de reduceri.„ Carmen şi Sorin Şeitan au deschis în urmă cu circa un an al patrulea magazin de lux din România pe Calea Dorobanţilor, unde sunt plasate şi celelalte afaceri ale familiei. Magazinul Brunello Cucinelli, unul dintre cele mai scumpe branduri din lume, ocupă 140 mp, respectiv cele două etaje ale unei clădiri istorice. Investiţia în recondiţionarea clădirii şi amenajarea spaţiului s-a ridicat la circa jumătate de milion de euro.

După ce treci pe Calea Dorobanţilor de intersecţia cu şoseaua Ştefan cel Mare primul care te întâmpină este multibrandul Distinto, care reuneşte mărci precum Casadei, Pollini sau A. Testoni. După Piaţa Dorobanţi însă, zăreşti şi cele trei boutique-uri monobrand. De o parte a şoselei stă Moschino, în timp ce vizavi sunt celelalte două. Exceptând spaţiul în care este amplasat magazinul Distinto, celelalte trei imobile - dintre care două case istorice - sunt cumpărate.

Carmen Şeitan spune că dacă deschizi un magazin într-un spaţiu închiriat eşti la mâna proprietarului. Astfel, dacă vei fi obligat să închizi pierzi investiţia care se ridică în cazul magazinelor de lux la câteva sute de mii de euro. Cei doi soţi spun că banii pe care îi dai în timp pe chirie pot fi folosiţi pentru investiţiile în imobile. Cea mai mare parte a sumelor investite de familia Şeitan în imobile a venit din fonduri proprii.

Magazinul italienilor de la Brunello Cucinelli se află pe poziţia a cincea în topul celor mai scumpe magazine din New York, după Oscar de la Renta, Giorgio Armani, Akris şi Chanel, însă înaintea altor nume cunoscute precum Alexander McQueen, Tom Ford sau Lanvin. „Acest brand are o nişă aparte de clienţi. Poţi avea zile cu încasări zero şi zile cu vânzări de 20.000 de euro.„ Carmen Şeitan spune că în momentul în care a adus brandul pe piaţa locală erau deja clienţi care îl ştiau şi avuseseră contact cu el în afară.

Primul contact al lui Carmen Şeitan cu brandul Brunello Cucinelli a avut loc acum patru ani, când a rămas impresionată de materialele pe care le folosesc italienii. Nu l-a adus atunci pe piaţă deoarece prioritatea a fost Moschino, cu care lucra deja de patru ani. Brunello Cucinelli este o afacere diferită de celelalte din portofoliul companiei, acesta putând rezista cu un număr mult mai mic de clienţi în contextul în care pentru o ţinută completă un client poate cheltui între 5.000 şi 10.000 de euro. „În sezonul trecut am avut un client care a cheltuit 100.000 de euro. Un client fidel cheltuieşte în medie 20.000-30.000 de euro pe sezon.„

Familia Şeitan a intrat în afacerile de lux în 2002 cu un magazin multibrand Distinto, unde erau vândute brandurile Canali şi Corneliani. Cinci ani mai târziu magazinul a devenit actualul butic Canali. Primul contact al familiei Şeitan cu moda locală nu se leagă însă de piaţa de lux, ci de cea mass-market, sector unde a activat timp de şase ani. Iniţial, cei doi soţi au deţinut un magazin în Unirea Shopping Center. Apoi s-au extins în Bucureşti Mall şi ceva mai târziu la Constanţa cu magazinele Foxy.

Trecerea de la moda mass market la cea de lux s-a făcut în contextul în care concurenţa devenise tot mai acerbă, tot mai multe branduri făcându-şi intrarea în România. Deşi afacerile mergeau bine la momentul acela, cei doi soţi au înţeles că nu au forţa financiară să se bată de la egal la egal cu multinaţionalele care făceau atunci primii paşi pe piaţă.

Încă din momentul când a decis să intre pe segmentul de lux familia Şeitan a optat pentru Calea Dorobanţilor, locuită de persoane cu venituri peste medie, respectiv potenţiali clienţi ai magazinelor pe care aveau să le deschidă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/lux-cu-moderatie-in-vremurile-bune-un-client-putea-cumpara-si-zece-perechi-de-pantofi-o-data-in-timp-ce-acum-se-limiteaza-la-una-maximum-doua-11168620
11168620
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.