Gama produselor sănătoase ocupă tot mai mult spaţiu pe rafturile magazinelor

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 26 februarie 2015 1412 afişări

Peste jumătate dintre români spun că sunt dispuşi să plătească mai mult pentru alimente sănătoase, care să nu conţină E-uri, iar numărul celor care fac sport este în continuă creştere. Gradul crescut de atenţie pentru sănătate este şi motorul de creştere al afacerilor care îşi construiesc oferta de bunuri şi servicii pe nişa acestui tip de consumator, iar raioanele cu alimente bio se înmulţesc. La fel şi numărul sălilor de sport, dar şi al celor care le trec pragul.

Gama produselor sănătoase ocupă tot mai mult spaţiu pe rafturile magazinelor

. Aşa a luat naştere Limitless, un program de remodelare corporală care promite rezultate în cel mai scurt timp posibil. Dezvoltat iniţial în cadrul reţelei World Class, ca program de intraprenoriat, Limitless şi-a început activitatea independentă în 2013, iar veniturile înregistrate anul trecut au ajuns la 400.000 de euro. În 2015, cifra de afaceri ar urma să se dubleze, previziunile indicând o valoare plasată între 750.000 şi 800.000 de euro. În acest an vor fi organizate 12 ediţii ale pro-gramului Limitless; fiecare ediţie va dura 4 săptămâni, în care fiecare persoană va participa la 8 antrenamente de grup şi va avea un plan de nutriţie personalizat. Gradul de ocupare pentru luna martie este deja de 75%, în aprilie mai sunt doar jumătate de locuri libere, fiind deja persoane înscrise şi pentru ediţiile din mai şi iunie. „Am decis să păstrăm modelul de business intact şi să ne extindem prin deschiderea unei săli cu o capacitate mai mare. În 2014 am avut 1.200 de cursanţi unici, iar în 2015 ne aşteptăm să trecem de 2.000“, spune Andra Munteanu. Prin urmare, planurile creionate anterior la nivel de cifre se menţin şi pentru evoluţia din 2015: capacitatea creşte cu peste 100%, cifra de afaceri previzionată se dub-lează, iar echipa va fi de două ori mai mare. „Afacerea noastră este per se una cu o marjă de profit foarte mică, iar acest lucru se menţine şi anul acesta. Modelul de business pe care îl avem are implicită o marjă mai mică de 10%, pe care o vom reinvesti. Nu avem în plan alocarea de dividende, profitul acţionarilor nu este în focus pentru noi, în acest moment“, adaugă Andra Munteanu.

În extindere este şi afacerea Club Moving România, o franciză a Groupe Moving Franţa. Afacerea a început pe plan local în 2010 şi operează acum opt spaţii, iar planurile pentru anul în curs vizează deschiderea altor şapte noi cluburi. „Tot mai mulţi români sunt preocupaţi de felul în care arată şi optează pentru un stil de viaţă sănătos, din care sportul nu lipseşte“, declară Delia Iliaşa, general manager al Club Moving România.

Cum s-a ajuns la creşterea apetitului pentru un stil de viaţă sănătos? „Tendinţa generală este de a face ceea ce trebuie pentru tine, de a avea o viaţă mai activă şi mai sănătoasă, e parte dintr-un context mai amplu. Deschizi orice revistă şi găseşti sfaturi despre cum să trăieşti mai sănătos şi mai echilibrat“, declara recent pentru Business Magazin Adrian Nănulescu, CEO al La Fântâna şi sportiv de triatlon. De altfel, studiul „Sport in Romania: the Connection between Brands, Companies and Sport“, realizat în 2013 de Quantix Marketing Consulting, Smark şi Inovaction, arată că 51% dintre adulţii (între 18 şi 70 de ani) din oraşele româneşti au practicat în anul respectiv o formă de sport. Rezultate interesante, mai cu seamă din prisma faptului că există percepţia că românii nu prea fac mişcare.

Sportul şi alimentaţia sănătoasă sunt doi piloni de bază ai conceptului de wellness, iar adepţii acestui curent împuşcă mai mulţi iepuri dintr-un foc. Pe de o parte sunt în formă, au mai multă încredere în ei, iar pe de altă parte sănătatea este mai ieftină decât tratamentele medicale, în ciuda faptului că alimentele sănătoase sunt mai scumpe la raft. Până la urmă, românii nu fac decât să se alinieze, încet dar sigur, unei tendinţe europene: interesul pentru wellness este în creştere.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
produse bio,
retaileri,
oferta,
alimente
/analize/comert/gama-produselor-sanatoase-ocupa-tot-mai-mult-spatiu-pe-rafturile-magazinelor-13895382
13895382
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.