Cum se inmultesc drogheriile in Romania
Reteaua nemteasca Drogerie Markt, intrata pe piata in 2007, declara un tel foarte ambitios pentru urmatorii doi ani: vrea sa deschida in total inca 80 de noi magazine, cu investitii de peste 16 milioane de euro.
Nivelul chiriilor si starea spatiului preluat sunt alte criterii care stau la baza deciziei de investitie, a carei valoare initiala variaza intre 150.000 si 300.000 de euro in functie de dimensiunile magazinului (intre 220 mp si 400 mp). Extinderea depinde si de prezenta retailerilor internationali. "Avem un acord cu Real, ei fiind primii nostri parteneri, care ne stiau deja din Germania", explica Radin. Galeriile Real gazduiesc 11 magazine DM, iar parteneriatul ofera conducerii siguranta unor spatii si predictibilitatea expansiunii. Alti parteneri sunt Intercora (trei spatii DM) si Belrom (cu doua magazine). Prezenta drogheriilor langa hipermarketuri precum Real, Kaufland sau Auchan a fortat managementul DM sa puna mai mult accent pe marcile proprii, pentru a se diferentia de oferta concurentilor.
Totusi, 2010 va aduce noutati in strategie, pentru ca se anunta anul deschiderilor stradale. Conducerea companiei va profita de scaderea preturilor la chirii pentru a inaugura mai multe magazine independente, unde va putea sa puna mai mult accent pe vanzarea unor produse ale furnizorilor internationali, precum Unilever sau Procter & Gamble.
Daca pana in 2009 deschiderile de magazine se faceau cu resursele financiare ale grupului, afacerea din Romania a inceput sa furnizeze cash flow-ul necesar sustinerii noilor unitati. Chiar si asa, atunci cand sunt inaugurate mai multe magazine, ca in perioada octombrie-decembrie, cand au fost deschise cinci, grupul sustine in continuare finantarea. Magazinele devin profitabile in medie dupa 3-5 ani, profitul fiind utilizat pentru noile investitii.
Desi sustine ca nu e mandatat sa vorbeasca despre cifrele de afaceri ale DM in Romania, Radin afirma ca in 2009 afacerile s-au dublat fata de anul anterior, odata cu dublarea numarului de magazine. Capitalul social a crescut de la 60 de euro, in 2007, la 1 milion de euro, iar numarul de angajati s-a majorat de la 6, la momentul infintarii firmei, la peste 200 la sfarsitul anului trecut. Anul 2009 s-a resimtit in incasarile drogheriei, care desi a inregistrat un numar mai mare de clienti, a suferit de pe urma reducerii bonului mediu. "Nu am avut cresteri in 2009; situatia a oscilat de la stagnare pana la scaderi de 20% in unele orase unde s-au inchis fabrici."
Conform calculelor BUSINESS Magazin, vanzarile inregistrate de o drogherie se ridica la circa 1,4 milioane euro pe an, luand ca punct de referinta veniturile de 118.000 euro inregistrate de magazinul din Timisoara in luna decembrie 2007, potrivit bilantului depus la Ministerul de Finante. Magazinul din Timisoara a fost, conform reprezentantilor companiei, si cea mai profitabila unitate a retelei pana la jumatatea anului trecut, cand a fost depasit de drogheria din Vitan, Bucuresti. Daca nu ar fi fost criza, DM ar fi putut inregistra venituri in crestere cu 5-10%, conform estimarilor companiei, in conditiile in care lucreaza cu marje de profit minimale, de pana la 2% la produsele care se gasesc si in portofoliul altor comercianti. Marcile proprii aduc marje mai mari. Radin spune ca accentul nu se pune acum pe profit, ci pe depasirea contextului economic dificil. "Nu sunt timpurile acum pentru a castiga bani. Cine si-a stabilit acest obiectiv a procedat total gresit".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro