Cum se inmultesc drogheriile in Romania

Postat la 20 ianuarie 2010 544 afişări

Reteaua nemteasca Drogerie Markt, intrata pe piata in 2007, declara un tel foarte ambitios pentru urmatorii doi ani: vrea sa deschida in total inca 80 de noi magazine, cu investitii de peste 16 milioane de euro.

O alta dificultate pe care au intampinat-o a fost lipsa notorietatii. Fiind o firma cu venituri anuale de 5,2 miliarde de euro, patronii au presupus ca sunt cunoscuti, dar nu a fost asa. Nici conceptul de drogherie nu era familiar: primul lant de profil, New Life Drugstores, a intrat in Romania in 2005 si apartine holdingului israelian Elran. Compania isi stabilise ca tinta de extindere 40 de magazine pana in 2010, dar la sfarsitul anului trecut, cand ajunsese la doar sapte unitati, planurile au fost franate. In tara mai exista mici drogherii locale, cele mai multe in zona de vest, si tot din vest a pornit si expansiunea DM. In prezent, reteaua cuprinde 23 de magazine, iar in urmatorii doi-trei ani vizeaza sa deschida inca 80 de magazine. "Tot ce am facut pana acum a fost baza pentru a putea exploda. Pana la 200 de magazine nici nu trebuie sa ma gandesc unde le voi deschide", sustine Radin.

Magazinele din Romania nu sunt promovate, deoarece managementul a decis sa investeasca in mentinerea preturilor la un nivel scazut, in detrimentul marketingului. Doar atunci cand vor acoperi geografic toata tara, iar in Bucuresti va exista cel putin un magazin in fiecare cartier, Radin spune ca va avea sens o campanie de marketing nationala. Cat priveste planurile pe termen lung, daca Ungaria DM are deja 250 de magazine, iar Romania are o suprafata de doua ori mai mare, "atunci un calcul aritmetic simplu arata ca este loc de 500 de magazine", sustine seful retelei. El spera ca in urmatorii 15-20 de ani sa se ajunga la aceasta cifra. Pentru acest an sunt programate 30-40 de deschideri, adica de doua ori mai multe decat in primii doi ani de prezenta pe piata romaneasca. In Bucuresti ar urma sa fie cel putin 20 de magazine, iar Radin afirma ca poarta deja negocieri pentru 40 de spatii.

Criteriile de alegere a unui oras tin de numarul de locuitori, de puterea de cumparare, dar iau in considerare si aspecte ce tin de strategia managementului nemtesc. Pentru inceput compania vizeaza orasele cu o populatie de peste 100.000 de locuitori, dar este prezenta si in orase mai mici, precum Lugoj, care compenseaza prin puterea marcii de a atrage clienti. Notorietatea conceptului de drogherie este un criteriu de selectie a oraselor, in general locuitorii din zonele vestice ale tarii fiind mai familiarizati cu acest format de magazin. Conteaza, in plus, si apropierea de alte orase in care DM este deja prezenta, pentru ca activitatile logistice sa fie eficiente.

Daca pana acum reteaua a marcat punctele cele mai importante ale Transilvaniei si Munteniei, urmatoarea zona de interes este Moldova, pentru care sunt in plan cel putin 20 de magazine. Compania lucreaza in prezent cu un singur centru logistic in Arad, operat in parteneriat cu o firma straina, si a incheiat negocierile pentru inca un astfel de spatiu in Bucuresti.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
Drogerie Markt,
Milan Radin
/analize/comert/cum-se-inmultesc-drogheriile-in-romania-5343457
5343457
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.