Cum se ghiceste viitorul in cafea

Autor: Ioana Mihai Postat la 17 noiembrie 2010 331 afişări

O cat de usoara tendinta de crestere a vanzarilor este o veste minunata pentru un manager din piata cafelei, o piata altfel asteptata sa scada anul acesta cu 11%. Cu investitii de peste cinci milioane pentru anul in curs, producatorul marcii Doncafe lucreaza la construirea unui brand umbrela, in cautarea unei cote de piata mai mari.

Pe aceeasi linie cu accent pe promotie se inscriu insa si competitorii companiei. Cel mai mare jucator autohton de pe piata cafelei, Kraft Jacobs Romania, a lansat recent pentru marca Jacobs 3 in1 o campanie in mediul digital. Consumatorii sunt provocati sa participe la o licitatie online, marele premiu fiind un autoturism. Platforma de comunicare consacrata a marcii este centrata in jurul prietenilor, al momentelor speciale petrecute alaturi de acestia. "Ineditul promotiei rezida in insight-urile ce au stat la baza conceptului promotional si in mecanismul incitant al activarii online", declara Andreea Lupu, account director, Cohn & Jansen JWT, agentie de publicitate ce a participat la realizarea promotiei.

Pentru a castiga, cumparatorii trebuie sa trimita un sms cu codul unic din interiorul capacelor sau sa-si creeze cont pe megalicitatie.ro, ca sa poata licita pentru premii. Kraft Foods Romania si Nestlé, companii care nu raporteaza vanzarile realizate din segmentul de cafea si au in portofoliu si alte produse, ocupa pozitii de forta pe piata cafelei, care are o valoare anuala estimata la 300 de milioane de euro. O felie ii revine si companiei Tchibo Romania, care a rulat anul trecut afaceri de aproape 11 milioane de euro, in crestere cu 7% fata de 2008 si a inregistrat pierderi de 0,9 milioane de euro, conform informatiilor de la Registrul Comertului. Pe piata mai sunt prezente si companii ca Amigo (cu brandul omonim) si Pro Brands, care importa si distribuie marca Illy.

Marius Melesteu sustine ca aplica, si acum ca si in trecut, un principiu esential de business. "Imi plac lucrurile simple si bine facute; dar ca sa ajungi la simplitate nu e deloc usor, pentru ca oamenii au tendinta naturala de a complica lucrurile." Echipa lui de management din sapte membri are acum patru nou-veniti, dintre care o persoana a fost promovata din interiorul companiei. Un suflu nou pe care pesemne ca actionarii companiei se asteapta sa-l resimta si la capitolul vanzari.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fmcg,
cafea,
Doncafe,
brand,
investitii,
vanzari
/analize/comert/cum-se-ghiceste-viitorul-in-cafea-7711980
7711980
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.