Celulele stem, o afacere inca in fasa

Postat la 26 ianuarie 2010 58 afişări

Spre deosebire de orice alt produs sau serviciu medical pe care clientul il cumpara cu intentia sa se foloseasca de el, familiile ce apeleaza la bancile de celule stem investesc, in numele sanatatii copiilor lor, intr-un serviciu pe care spera ca acestia sa nu aiba nevoie niciodata sa-l foloseasca.

Cum publicul nu cunoaste prea multe despre metoda de tratament, putinele firme de specialitate - Cord Blood Center, Biogenis, Stem Sure Solutions sau filiala romaneasca a Cryo-Save Group NV, cea mai mare banca de celule stem din Europa - incearca sa promoveze metoda si beneficiile ei. "Parintii care achizitioneaza un astfel de contract trebuie sa fie constienti care sunt posibilitatile si limitarile acestei metode in momentul de fata", precizeaza Andreia Valter. "Consideram ca vor avea de castigat companiile care vor reusi, printr-o comunicare coerenta si onesta, sa castige increderea clientilor", declara Adina Scaringi. Tot pentru promovare se fac si activitati de training cu medicii obstetricieni, informari periodice despre rezultatele celor mai noi studii de specialitate sau seminarii despre beneficiile si limitele recoltarii.

Cel mai adesea, deciziile se iau foarte tarziu, iar mamele se hotarasc pe ultima suta de metri sa-si recolteze sange placentar pentru stocarea de celule stem. De aceea, unele banci au contracte cu multe maternitati din tara, pentru a-i putea convinge pe parintii indecisi. Suma platita nu este insa deloc de neglijat si nici indoielile privind eficienta celulelor stem ca metoda de tratament. "Am constatat ca asteptarile legate de aceste celule sunt prea mari, multi considerandu-le un panaceu", recunoaste Valter, care adauga ca nu e deontologic pentru banci sa vanda iluzii ori sa supraestimeze capacitatea acestei metode de a inlocui tratamentele clasice. Pana acum, numarul pacientilor care au avut parte de tratamente reusite cu celule stem ramane extrem de redus la scara mondiala, astfel incat stocarea de celule este, in esenta, un pariu - bazat pe speranta donatorilor ca stiinta medicala va avansa suficient de rapid astfel incat copiii celor ce doneaza astazi celule sa poata beneficia la nevoie de tratament in timpul vietii lor.

Serviciile acestor banci de celule se adreseaza in primul rand segmentului premium, portretul clientului SHU fiind, potrivit Andreiei Valter, "mame intre 25 si 35 de ani, ai caror parteneri pot sa aiba si varste mai inaintate, majoritari in pozitii de middle si top management." Dat fiind pretul destul de ridicat care ii impiedica pe multi sa ia in considerare o posibila recoltare, bancile ofera si posibilitatea platii in mai multe rate.

Valter estimeaza ca piata va creste cu cel putin 20% in fiecare an. "Acum sunt sapte companii de acest fel in Romania, in timp ce in Grecia, o tara cu doar zece milioane de locuitori, sunt douazeci de banci", explica directorul SHU, care se asteapta sa apara si alti competitori si la o crestere a pietei cu cel putin 20% in fiecare an. Pentru a se diferentia de competitori, SHU intentioneaza sa stocheze, in afara de celule stem, si cordon ombilical, care "are o linie celulara utila in diverse afectiuni degenerative si medicina reparatorie", sustine ea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
farma,
servicii medicale,
celule stem
/analize/comert/celulele-stem-o-afacere-inca-in-fasa-5411711
5411711
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.