Cel mai mare magazin
Veterana comertului romanesc, reteaua Metro Cash & Carry, a inaugurat saptamana trecuta cel mai mare magazin din tara, plasat in zona de est a Capitalei. In acelasi loc, dar cu o saptamana mai devreme, Real - compania sora a comerciantului cash & carry - a deschis cel mai mare hipermarket din retea. Investitie totala: peste 40 de milioane de euro.
Prin prisma bugetului mult mai mic de investitii - doar un milion de euro fata de media de 15-20 de milioane de euro pentru un magazin clasic al retelei - dar si a faptului ca Metro Punct in teorie nu canibalizeaza vanzarile spatiilor existente, noul proiect pare a fi o noua directie cheie in dezvoltarea afacerii. "Acest tip de magazin este gandit pentru a atrage clientul spre noi, in conditiile in care nu ar fi facut-o altfel din cauza distantei", afirma Wilms. El spunea si in alte ocazii ca "atunci cand vin la noi, clientii nostri muncesc", acesta fiind motivul pentru care managerii Metro au incercat sa plaseze magazinele intr-un loc cu vad bun si cat mai usor accesibil. Logica este simpla: daca oamenilor le-ar fi greu sa se aprovizioneze de la Metro, ar cauta o alternativa mai convenabila.
Asa au fost deschise unitatile din Constanta si Brasov, unde dupa ce Metro si-a plasat cate un magazin, a cautat, pentru urmatoarele, zonele unde ar fi fost usor pentru clienti sa ajunga fara a fi blocati in trafic. "Exista un mare potential de a-i atrage pe cei care au activitati, spre exemplu, in partea opusa a orasului respectiv si care nu vin sa cumpere la fel de mult pe cat ne-am dori noi", spune reprezentantul companiei. Un model intrucatva similar cu Metro Punct exista si pe piata poloneza, dar cele doua concepte difera ca suprafata, sortimente si marketing.
Un atu pe care mizeaza reteaua germana este si accentul pus pe marcile proprii: potrivit lui Wilms, tinta vizata este o pondere de 20% pentru ele din totalul vanzarilor alimentare. Cele sase marci proprii - Horeca, H-Line, Rioba, Fine Foods, Aro si Sigma - ar putea ajunge la aceasta tinta la sfarsitul anului viitor, conform previziunilor companiei.
Despre previziunile pentru anul in curs, Dusan Wilms nu a dorit sa faca niciun comentariu, dar a afirmat ca rezultatele de pana acum sunt "in linie cu cele planificate", desi in perioada sarbatorilor de Paste vanzarile au fost "putin mai mari decat cele asteptate". Vremea buna a dat un imbold vanzarilor in ultimele saptamani, pentru ca, adauga Wilms glumet, oricat de stramtorati ar fi romanii, "intotdeauna gasesc bani pentru un mic si o bere".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro