Cel mai mare magazin
Veterana comertului romanesc, reteaua Metro Cash & Carry, a inaugurat saptamana trecuta cel mai mare magazin din tara, plasat in zona de est a Capitalei. In acelasi loc, dar cu o saptamana mai devreme, Real - compania sora a comerciantului cash & carry - a deschis cel mai mare hipermarket din retea. Investitie totala: peste 40 de milioane de euro.
Pe acelasi principiu a fost dezvoltat si ultimul magazin, explica reprezentantii Metro. In afara de faptul ca este cel mai mare din retea, cu o suprafata totala de 13.200 mp, din care dedicati vanzarii sunt 8.300, are cateva particularitati. Una dintre ele este faptul ca produsele alimentare au doua treimi din suprafata de vanzare, cu 15% mai mult decat media magazinelor din tara, explica Camelia Busu, director al unitatii din Theodor Pallady (Bucuresti).
Or, pe parcursul ultimului an si jumatate, tocmai vanzarile de produse nealimentare (electronice, electrocasnice, mobilier) au avut cel mai mult de suferit. Pentru a acorda mai mult spatiu pe rafturi produselor alimentare, managerii au ales sa renunte la cateva raioane, mai putin importante pentru clientii Metro - cele de textile si incaltaminte, spre exemplu. "In cazul zonei dedicate bauturilor spirtoase, spatiul este de aproape doua ori mai mare decat media suprafetelor de vanzare similare din magazinele din tara", spune Busu.
La capitolul noutatilor, magazinul mai bifeaza zona pentru imbracamintea de lucru si cea pentru solutii de transport si depozitarea marfurilor (de exemplu, rafturi si cutii).
Tot in baza cercetarilor realizate de propriile departamente, comerciantul german a inaugurat recent un nou concept pe piata romaneasca, Metro Punct, un magazin cu o suprafata de numai 3.000 mp si cu 3.000 de articole. Spatiul, explica Wilms, a fost deschis la Satu Mare, intrucat clientii vizati de Metro aveau cel mai apropiat magazin la o distanta de 70 km, la Baia Mare. Toate produsele sunt din cele de baza, iar selectia a fost facuta in functie de vanzarile realizate in celelalte magazine.
"Noul concept, special dezvoltat pentru piata romaneasca, este menit sa atraga zilnic clientii care altfel ar fi venit poate o data pe luna", spune managerul. El nu a dorit sa comenteze despre strategia de dezvoltare a acestui concept, doar ca "este bine pusa la punct", dar o decizie ferma in sensul punerii ei in aplicare sau al stoparii proiectului va fi luata in cateva luni, in functie de rezultate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro