Ce vrea Real de la 2011: nu vinde nimic catre competitori, ba chiar mizeaza pe deschideri si achizitii

Autor: Ioana Mihai Postat la 04 februarie 2011 46 afişări

La inceput de an, Michel Lamoot, directorul general al retelei Real Romania, care a rezervat intre doua intalniri o discutie cu BUSINESS Magazin, declara ca este multumit de cum a evoluat afacerea anul trecut. Magazinele au inregistrat rezultate operationale pozitive, si-au crescut cota de piata si lucrurile nu se opresc aici. Pe lista de proiecte se afla extinderea, desi Real are acum cea mai mare retea de hipermarketuri de pe piata: “Avem in vedere toate oportunitatile oferite de piata pentru cresterea afacerii: fie printr-o expansiune sustinuta, fie prin achizitii”, spune Lamoot.

In aceste conditii, ce ar putea schimba venirea retelei britanice in Romania? Pe de o parte, concurenta va continua sa se inaspreasca, firesc, iar retelele vor fi (si) mai sensibile la miscarile rivalilor. Furnizorii de produse si servicii cu care au incheiat contracte ar trebui sa se pregateasca de negocieri. Iar cumparatorii, chiar daca nu schimba traseele de cumparaturi, se vor intreba o vreme unde e sigla cu care abia se obisnuisera. Daca Tesco va cumpara - pana la urma - ceva, magazinele isi vor schimba numele cu unul atat de familiar britanicilor. Acolo Tesco detine o treime din piata (adica mai mult decat vanzarile cumulate ale tuturor hipermarketurilor de la noi), dar numele nu spune mare lucru romanilor. La fel de necunoscut era insa si orice nume de hipermarket in Romania pana nu demult. Ramane insa de vazut cine pe cine inghite. n

Reteaua de hipermarketuri Real a bifat in 2010 un pas important: rezultatele operationale ale magazinelor au intrat pe plus, pentru prima data de la intrarea pe piata. Anul trecut au circulat zvonuri despre posibila vanzare a retelei Real. Managementul firmei contraataca: nu are de gand sa cedeze magazinele sale catre un competitor si, mai mult, are planuri de crestere prin noi deschideri sau chiar achizitii. Cine pe cine inghite?

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Michel Lamoot,
director,
supermarket
/analize/comert/ce-vrea-real-de-la-2011-nu-vinde-nimic-catre-competitori-ba-chiar-mizeaza-pe-deschideri-si-achizitii-7929276
7929276
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.