Ce-şi mai cumpără românii: aparate foto, televizoare, tablete şi smartphone-uri

Postat la 18 august 2012 155 afişări

Pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România, singurul sector care a înregistrat o creştere de două cifre (19,2%) în al doilea trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut a fost sectorul foto, reiese dintr-un studiu al GfK TEMAX România / GfK Retail and Technology.

Electrocasnice mari: Rată de scădere de două cifre

Cu 10 milioane de euro peste valoarea din T1 2012, dar cu 10% mai puţin decât T2 2011, sectorul electrocasnicelor mari ocupă în continuare a doua poziţie în categoria bunurilor de folosinţă îndelungată. Este important de menţionat impactul ratei de schimb pe această piaţă - în timp ce în euro sectorul scade cu 10%, în lei scăderea pe sector a fost de doar 3%. Raportat la moneda naţională unele categorii precum cuptoare, maşini de spălat vase, congelatoare şi plite au arătat creşteri.

În cadrul sectorului evoluţiile au fost dintre cele mai diverse; dacă cele mai mari pieţe de electrocasnice mari au înregistrat scăderi de două cifre, segmentele în dezvoltare precum cuptoarele, plitele, maşinile de spălat vase şi uscătoarele au scăzut doar cu puţin valoarea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut în euro. Cu toate că aceste pieţe mai mici înregistrează performanţe bune de la trimestru la trimestru şi prezintă potenţial, reprezintă doar 12% din piaţa electrocasnicelor mari.

În ciuda aşteptărilor retailerilor şi ale producătorilor, promoţiile intense de pe piaţa de frigidere şi cea de congelatoare nu au reuşit să impulsioneze vânzările peste valoarea din 2011. Mai mult, pe piaţa cuptoarelor cu microunde se comercializează cu aproximativ 20% mai puţine unităţi decât anul trecut. Piaţa maşinilor de spălat rufe îşi continuă scăderea începută în T1 2012, maşinile de spălat rufe cu încărcare verticală şi cele semiautomate înregistrând rate de scădere de două cifre. Consumatorii pierd din încredere şi din dispoziţia de a cumpăra, fiind mai reţinuţi în a achiziţiona electrocasnice mari în această perioadă a anului.

Despre GfK

GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail cuprinde date de la peste 370.000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internaţional, în peste 30 de ţări. Este primul indicator care include toate pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată în ţări diferite.

GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume, cu peste 11.500 de experţi. În anul 2011, vânzările GfK s-au ridicat la 1,37 miliarde de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/ce-si-mai-cumpara-romanii-aparate-foto-televizoare-tablete-si-smartphone-uri-9958606
9958606
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.