Ce-şi mai cumpără românii: aparate foto, televizoare, tablete şi smartphone-uri

Postat la 18 august 2012 155 afişări

Pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România, singurul sector care a înregistrat o creştere de două cifre (19,2%) în al doilea trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut a fost sectorul foto, reiese dintr-un studiu al GfK TEMAX România / GfK Retail and Technology.

Telecom: Smartphone-urile continuă să crească valoarea sectorului

Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a înregistrat în al doilea trimestru al anului 2012 o uşoară creştere de 0,7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2011, însumând 43 milioane de euro. Telefoanele inteligente continuă creşterea în vânzări şi reuşesc să aducă pe un trend ascendent valoarea sectorului telecom. În cadrul acestui segement de telefoane, preferinţele se înregistrează printre cele care au încorporat sistemul de operare Android, cameră foto mai mare de 5.5 MP şi ecran tactil.

Telefoanele mobile, deşi pierd cotă în faţa smarthphone-urilor, sunt încă un segment ce domină în volum piaţa totală de telecom.

IT: Tabletele rămân în top

Al doilea trimestru al anului 2012 a fost unul relativ stabil pentru piaţa de IT. Sectorul a înregistrat o scădere de 2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând o valoare de 84 milioane de euro. Monitoarele şi Desk Computers au înregistrat scăderi de 2 cifre, în timp ce laptopurile au fost foarte aproape de aceeaşi valoare atinsă în al doilea trimestru din 2011. O surpriză plăcută în trimestrul al doilea din 2012 au întâlnit-o perifericele (mauşi, tastaturi şi webcams) care au înregistrat creşteri uşoare.

Starul de la graniţa dintre sectoarele IT şi Telecom - tabletele - au reuşit să stabilească şi în acest trimestru echilibrul pe această piaţă datorită avantajelor oferite consumatorului: mobilitate, flexibilitate şi o interfaţă prietenoasă.

Electrocasnice mici: Noroc cu expresoarele

Mediul politic instabil, dar şi recesiunea în multe ţări din zona euro au contribuit la încetinirea ritmului de creştere a economiei româneşti, situaţie resimţită în mod considerabil şi pe piaţa electrocasnicelor mici. Cu o scădere în valoare de 9% în euro, piaţa electrocasnicelor mici a ajuns în al doilea trimestru al anului curent la 22 milioane de euro, faţă de 24 milioane de euro în T2 2011.

Principalele categorii care au contribuit la acest declin au fost unele dintre cele mai mari pieţe de electrocasnice mici, cum ar fi aparatele pentru prepararea alimentelor, aspiratoarele şi aparatele pentru îndepărtarea părului corporal şi facial (masculin şi feminin).

Doar o categorie a reuşit să strălucească din nou în acest trimestru: aparatele pentru prepararea băuturilor. Creşterea remarcabilă din acest trimestru a fost impulsionată de vânzările maşinilor cu presiune ridicată (expresoarele fullautomatice, expresoarele care folosesc capsule de la orice producător şi expresoarele tradiţionale), dar şi de performanţa bună a aparatelor de cafea cu presiune mică care folosesc capsule.

În ciuda tendinţelor descendente din categoria electrocasnicelor mici, au fost şi segmente de piaţă cu o evoluţie bună: aspiratoarele fără sac au înregistrat o creştere uşoară de 3%, sistemele de călcat au avut o ascensiune de două cifre şi storcătoarele de fructe şi legume au reuşit să înregistreze o mică creştere de 2%.

Majoritatea pieţelor din categoria electrocasnicelor mici s-au confruntat cu vremuri dificile în al doilea trimestru al anului. Având în vedere diferenţele mari ale ratelor de schimb valutar şi ca urmare a deprecierii monedei naţionale, evoluţia acestei pieţe este privită diferit din perspectiva celor două monezi: scădere de 9% în euro şi pierdere de 2% în lei.

În plus, în al doilea trimestru al anului, 84% din cifra de afaceri de pe piaţa electrocasnicelor mici a fost generată de produse care costă mai puţin de 100 de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/ce-si-mai-cumpara-romanii-aparate-foto-televizoare-tablete-si-smartphone-uri-9958606
9958606
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.