Bricolajul incepe oficial ofensiva
Peste 25 de noi magazine si investitii de peste 280 de milioane de euro sunt armele cu care ies la atac in acest an comerciantii din domeniul bricolajului, pentru a-si asigura cele mai bune pozitii pe piata.
Preluarea unei alte retele nu este o varianta pe care Obi s-o ia in considerare, cel putin pentru moment, declara Messen, varianta preferata pentru expansiune fiind cresterea organica. In urmatorii 10 ani nu vor avea loc modificari majore pe piata romaneasca de DIY si nici preluari de impact in viitorul imediat, “poate doar vor disparea cativa retaileri traditionali”, crede reprezentantul Obi. Compania nu exclude posibilitatea achizitionarii de teren pentru constructia de magazine, considerand ca pe termen lung preturile terenurilor ar putea sa scada.
O alternativa strategica ar putea aborda si Bricostore, prin extinderea prin intermediul unui format mai mic de magazin, mai potrivit oraselor de dimensiuni mai mici. “Nu avem nimic batut in cuie deocamdata, dar ne gandim la aceasta varianta, odata ce vom acoperi toate orasele mari”, spune directorul Bricostore. Toate magazinele pe care francezii le au deja pe piata sunt de dimensiuni mari, cu suprafete cuprinse intre 10.000 si 14.000 mp. Bricostore este prima retea de DIY care se gandeste la extinderea si catre orase de dimensiuni medii, avand ca model reteaua de hipermarketuri Carrefour, care a intrat in segmentul supermarketurilor prin preluarea Artima.
Evolutia pietei, spune Ciprian Moga de la iQuest Consulting, nu se va termina dupa “ocuparea teritoriilor” in cativa ani, cand vor exista mai multe magazine de DIY in aproape toate orasele resedinta de judet. “Abia in 5-7 ani vom intra in perioada de adevarata lupta concurentiala, ce se va da numai pe plan local, la nivelul fiecarui oras”, declara Moga. In acel moment, clientii vor avea cerinte mai sofisticate, pretul nu va mai fi primul factor determinant in achizitie, iar castigatori vor fi comerciantii care vor sti sa echilibreze o oferta atractiva, servicii de calitate si un program de fidelizare a clientilor.
Topul investitiilor
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro