Bricolajul incepe oficial ofensiva

Postat la 01 aprilie 2008 106 afişări

Peste 25 de noi magazine si investitii de peste 280 de milioane de euro sunt armele cu care ies la atac in acest an comerciantii din domeniul bricolajului, pentru a-si asigura cele mai bune pozitii pe piata.

Investitiile ar putea trece insa peste pragul celor 25 de milioane de euro, pentru ca Hornbach ar mai putea cheltui pentru a dezvolta un nou spatiu in complexul comercial Prisma. Aflat la circa 10 km de Bucuresti, spatiul a fost cumparat anul trecut cu 20 de milioane de euro, iar compania se afla in faza de obtinere a autorizatiilor. “Nu putem da un termen exact pentru deschiderea spatiului de la Prisma, dar suntem pregatiti financiar sa investim pentru el chiar si anul acesta”, declara Horia Rusu, director general al Hornbach Romania. In acest moment, compania nu a mai bifat niciun alt oras de pe harta tarii, dar Rusu spune ca negociaza pentru mai multe variante, desi “suprafetele nu sunt usor de gasit, pentru ca avem nevoie de minimum 54.000 mp” - adica de peste 10 ori mai mari decat un teren de fotbal. Directorul general al Hornbach Romania se arata mai interesat de profitabilitate si spune ca magazinul deschis anul trecut are cea mai mare profitabilitate pe metrul patrat dintre toate spatiile comerciale de profil. Atuul pe care il vede Rusu in fata concurentei este ca mizeaza pe servicii, clientii fiind in opinia lui dispusi sa plateasca in plus pentru servicii o calitate mai buna.Hornbach, care nu practica reduceri de preturi, spre deosebire de competitorii sai, a vandut anul trecut in magazinul din Bucuresti mai multe unelte decat in orice alt magazin din Europa. “Vedete au fost masinile de gaurit si fierastraiele electrice”, spune directorul general al companiei.

Spre deosebire de nou-venitii de la Hornbach, reteaua Dedeman are un plan de extindere clar trasat: in 2008 bacauanii vor sa deschida patru noi centre comerciale, investitia medie fiind estimata la circa 7 milioane de euro. Compania are acum zece astfel de centre si vizeaza sa ajunga la 30, conform strategiei pe termen lung. “Cu un ritm de patru centre comerciale pe an speram ca pana in 2013 sa ne atingem acest obiectiv, urmand ca apoi sa ne concentram pe consolidarea afacerii”, declara Dragos Paval, presedintele companiei, care detine afacerea impreuna cu fratele sau, Adrian Paval. Compania este curtata de mari investitori, confirma Paval, care precizeaza ca “nu exista planuri pentru instrainarea ei”. Dedeman a incheiat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 184 de milioane de euro, cu 64% mai mult fata de 2006, iar previziunile pentru anul in curs vizeaza cresterea cifrei de afaceri cu cel putin 15% fata de rezultatele anului trecut.

Al doilea mare comerciant roman de profil, Ambient Sibiu, mizeaza anul acesta pe o crestere mai consistenta (40%) a cifrei de afaceri, ritm similar cu cel inregistrat in 2007, cand a deschis un nou depozit logistic in Bucuresti si a extins spatiile de vanzare. Compania previzioneaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa 335 de milioane de euro, in conditiile in care va deschide trei noi centre comerciale. “Investitia pentru fiecare centru va fi in jur de 5-12 milioane de euro, in functie de marime si de valoarea terenului”, declara Dana Modrescu, brand manager la Ambient, afacere controlata de omul de afaceri Ioan Ciolan. Planurile de expansiune sunt insa fixate pana la finalul anului 2010 in alte zece orase, fata de cele in care are deja magazine. Ca si Dedeman, nici Ambient nu duce lipsa de oferte, dar “nu exista un interes clar pentru a merge pe un parteneriat de acest tip”, conform reprezentantilor Ambient.

Cu ceva mai putin elan isi face intrarea in scena lantul german Obi, ce nu are programate pentru acest an decat doua deschideri de magazine, ambele pentru a doua jumatate a lui 2008. Desi anunta raspicat intentia de a deveni lider de piata intr-un interval cuprins intre 5 si 10 ani, Obi are un debut destul de lent. Investitia medie destinata unui spatiu - intre 8.000 si 12.000 de metri patrati - se plaseaza intre 3 si 4 milioane de euro. Politica de extindere a retelei germane functioneaza pe baza contractelor de inchiriere in parcuri de retail, Obi avand pana acum cel putin doua spatii asigurate pentru anul acesta, din care unul in Capitala. Pentru anul curent si cel viitor, Obi are un buget de 20 de milioane de euro. “Suntem pregatiti sa deschidem 10 magazine in 2009”, declara Dieter Messen, membru al Consiliului de Administratie al Obi, responsabil pentru activitatile internationale. In circa trei ani, reteaua germana ar urma sa aiba 20-25 de magazine in orasele cu peste 25.000 de locuitori.

Desi Obi, divizia de DIY a grupului Tengelmann, prezent deja in Romania cu reteaua de magazine de tip discount Plus, si-a inregistrat marca la Registrul Comertului in urma cu mai bine de doi ani, a ales 2008 ca an de intrare. “E intotdeauna mai usor sa spui ca era mai bine sa vii in urma cu cativa ani”, spune Messen, care adauga ca in ultimii doi ani compania si-a axat atentia pe alte tari. “Acum insa a venit momentul sa abordam si Romania.” Au contat cel putin doua argumente, puncteaza Romano Quinzi, managing director al Obi Romania: cresterea cererii si migrarea cumparatorilor din comertul traditional catre cel modern. “In cel mai pesimist scenariu, piata va creste in urmatorii cinci ani intr-un ritm anual de 5-15%”, spune Quinzi. In opinia sa, principalul motor al evolutiei este dezvoltarea accelerata a constructiilor, spre deosebire de magazinele din pietele vestice - “in Germania, spre exemplu, accentul cade pe raioanele de amenajari interioare”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
magazine,
investitii,
bricolaj,
comercianti
/analize/comert/bricolajul-incepe-oficial-ofensiva-2507354
2507354
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.