Afaceri cu puterea apei
Cu apă termală de la Herculane, însă “made in France”, dermato-cosmeticele româneşti Ivatherm se găsesc pe rafturile a circa 1.000 de farmacii de pe piaţa locală. Pasul următor? Trecerea graniţei de nord, în Ucraina.
În România, pe o piaţă unde cei mai mulţi şi cei mai mari jucători sunt străini, parte a unor companii multinaţionale - cum este cazul Vichy şi La Roche Posay, amândouă branduri ale L'Oreal - Ivatherm vinde 200.000 de unităţi pe an, adică în jur de 1.000 de produse în fiecare zi lucrătoare. "Avem o cotă de piaţă de circa 10%. În lupta noastră cu multinaţionalele am avut nevoie de o echipă de vânzări eficientă. Avem echipa noastră proprie de vânzări şi de distribuţie. Este avantajos pentru o mai bună recuperare a creanţelor." Compania are 35 de angajaţi, iar majoritatea lucrează în vânzări şi promovare. Produsele Ivatherm sunt vândute astfel către 1.000 de farmacii din toate colţurile ţării. "Farmacia înseamnă siguranţă şi eficienţă, dar este şi un simbol al accesibilităţii."
Totuşi, ea recunoaşte că la început a fost mai greu decât se aştepta. "A fost nevoie să educăm consumatorii, care nu erau obişnuiţi să meargă la farmacie să cumpere produse cosmetice." La momentul respectiv pe piaţă existau trei sau patru jucători, iar acum sunt 15-20, care se "bat" pentru o felie din piaţa de circa 20 de milioane de euro, potrivit Ruxandrei Hurezeanu. Avantajul este însă că piaţa are potenţial foarte mare. Totul depinde însă, într-o mai mică sau mai mare măsură, de contextul economic. "În perioada de boom dermato-cosmeticele creşteau cu peste 40%, fiind cel mai dinamic sector din piaţa cosmeticelor. Apoi ritmul a încetinit, iar avansul a ajuns la 10%. Anul acesta este posibil chiar ca piaţa să fi stagnat, însă cu siguranţă nu a scăzut." Businessul Ivatherm a avansat în acest an cu 10%, până la aproape 7 milioane de lei. "Pentru 2012 ne propunem o creştere de 15%. Depindem însă de eco-nomie, deşi într-o mai mică măsură decât mass-market." Tot în ceea ce priveşte anul viitor, Ruxandra Hurezeanu spune că vrea să pătrundă pe piaţa din Ucraina şi să lărgească portofoliul de produse, 38 în prezent. "Mă gândesc şi la o diversificare a afacerii, însă prefer să nu dau detalii încă", conchide ea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro