Care au fost paşii care au transformat Tap Air Portugal dintr-o companie aeriană aflată în picaj într-una cu o decolare rapidă

Autor: Ioana Matei Postat la 24 noiembrie 2017 1087 afişări

Tap Air Portugal, operatorul aerian portughez privatizat anul trecut, oferă un exemplu al supravieţuirii în peisajul plin de turbulenţe al aviaţiei europene. Care sunt paşii făcuţi de companie în scopul trecerii de la picaj spre o decolare rapidă?

CEO-ul TAP spune că a fost în România o dată şi i-a plăcut foarte mult: ”Oamenii sunt foarte buni, prietenoşi, toată lumea zâmbeşte acolo“. Destinaţiile lui preferate sunt însă Elveţia, unde locuieşte fiica lui, San Francisco, unde se află fiul său. Spune că oamenii cu care lucrează îi descriu stilul de leadership drept unul foarte deschis: ”Uşa mea este mereu deschisă pentru oricine vrea să vorbească cu mine. De asemenea, eu sunt inginer şi înţeleg că managementul unei companii este ca o construcţie inginerească: trebuie să construieşti în fiecare zi, dar când construieşti, trebuie să ai un proiect.“ În ceea ce priveşte obiectivele, pentru anul viitor, Pinto îşi doreşte ”să continuăm creşterea, să am succes cu oamenii – în negocierile cu sindicatele, va fi o provocare mare, pe care sper să o depăşim şi să avem o companie mai bună pentru toată lumea: pentru oamenii care lucrează în aceasta şi pentru pasageri“.

Faptul că piaţa din România este una dinamică, care aduce constant creşteri pentru operatorul portughez este confirmat şi de Claudia Stroescu, directorul de vânzări pentru România al operatorului portughez. ”Şi aceasta deoarece există un interes crescut al turiştilor români pentru Portugalia, ca destinaţie turistică, motiv pentru care TAP Air Portugal va menţine operarea a şase curse frecvente şi în sezonul de iarnă 2017-2018, urmând ca din vara anului următor, să se ajungă la un zbor direct zilnic, Bucureşti-Lisabona şi retur“, explică Stroescu. În afară de Capitală, compania TAP este prezentă şi în alte oraşe mari din ţară: Cluj, Iaşi, Oradea, Sibiu şi Timişoara, în parteneriat cu alte linii aeriene şi cu conexiuni în Otopeni, Viena, Frankfurt.

Potrivit directorului de vânzări TAP, septembrie 2017 a reprezentat o lună record pentru companie, ca număr de pasageri transportaţi - de 1,38 de milioane, cu o încărcare medie a aeronavelor de 86,8%. Ea explică şi modul în care vor fi alocate noile aeronave ale companiei: ”Cele 53 de aeronave noi comandate vor fi integrate pe rând în flotă: este vorba de 39 aeronave mediu curier şi alte 14 lung curier. Cu infrastructura pregătită, astfel, se urmăreşte consolidarea de către TAP pe pieţe cheie, precum SUA sau Canada, dar şi deschiderea de noi rute. Spre exemplu, destinaţia Fes din Maroc s-a inaugurat la 1 noiembrie 2017.“

În ceea ce priveşte decizia anulării în ultimul moment a celor patru zboruri Lisabona-Bucureşti în lunile iulie – septembrie, care au afectat implicit şi plecările din Bucureşti către Lisabona din zilele respective, a fost luată, potrivit ei, în scopul siguranţei. ”În perioada menţionată, pe ruta Bucureşti-Lisabona şi retur, factorul de încărcare a atins 90%, cu peste 20.000 de pasageri transportaţi. În acelaşi timp, toate rutele companiei au fost la fel de încărcate, motiv pentru care, în ceea ce priveşte operarea, adică rotaţia avioanelor din flotă şi a echipajelor, cât şi din punctul de vedere al verificărilor tehnice ale aeronavelor, a existat o suprasolicitare. Tocmai de aceea am apelat, punctual, şi la zboruri operate de companii partenere. Regretăm că au apărut astfel de situaţii şi ne dorim să rămână mereu excepţii“, spune ea.

Ea precizează însă că pentru toate aceste zboruri, compania a aplicat reglementările internaţionale în vigoare, pentru a oferi compensaţii pasagerilor. Pasagerii care zboară de obicei cu operatorul portughez sunt, în proporţie de 60%, parte din segmentul leisure, iar 40% îl reprezintă cei care călătoresc în interes de serviciu. ”Multe dintre destinaţiile TAP sunt de vacanţă, deservite exclusiv de către compania portugheză. Turiştii români cunosc, deja, multe dintre aceste locuri, în special pe cele din Portugalia continentală şi din insule, iar pe altele, precum Capul Verde, Sao Tome and Principe, Recife, Fes sau Tanger, le descoperă“, observă Stroescu. Lisabona rămâne destinaţia principală pentru traficul de pasageri al TAP din Romania, dar, potrivit ei, creşte şi interesul pentru zboruri în conexiune intercontinentală.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.