De la anul se vor misca lucrurile in Ghencea“

Postat la 17 aprilie 2006 1 afişăre

Promisiunea vine din partea lui Mihai Stoica, manager general la Steaua. Intr-un interviu acordat BUSINESS Magazin, executivul clubului a admis ca brandul Steaua nu este valorificat acum nici la 25% din potentialul sau. Si, desi lucrurile nu stau prea grozav in prezent, unul dintre obiectivele managerului de la Steaua este sa schimbe lucrurile. Stoica spune ca deja lucreaza la un plan ale carui prime rezultate se vor vedea de la anul.

Promisiunea vine din partea lui Mihai Stoica, manager general la Steaua. Intr-un interviu acordat BUSINESS Magazin, executivul clubului a admis ca brandul Steaua nu este valorificat acum nici la 25% din potentialul sau. Si, desi lucrurile nu stau prea grozav in prezent, unul dintre obiectivele managerului de la Steaua este sa schimbe lucrurile. Stoica spune ca deja lucreaza la un plan ale carui prime rezultate se vor vedea de la anul.

 

BUSINESS Magazin: Cum a exploatat Steaua, ca imagine, aceasta calificare in semifinala Cupei UEFA?

Mihai Stoica: Nu am avut timp, dat fiind timpul scurt dintre o faza si alta a competitiei. Cand ai doar doua saptamani la dispozitie sa organizezi un meci de o asemenea anvergura...

 

Daca ar fi sa faceti un total al afacerii UEFA - tot parcursul Stelei -, ce suma totala a atras pana acum clubul?

Din pacate, nu va pot spune. Datele sunt confidentiale.

 

Din bugetul clubului - circa 4 milioane de euro, conform informatiilor pe care le detinem - cat la suta se datoreaza activitatilor de marketing si publicitate?

Nu suporta comparatie cu ce se intampla in alte tari. Daca luam cazul Real Madrid - si pe care il ofereati ca exemplu apropo de maniera in care isi exploateaza imaginea - trebuie notat faptul ca Real Madrid vinde masiv in Asia si America de Sud. Sa nu mai vorbim de Spania. Peste hotare, Steaua vinde deocamdata in comunitatile de romani. Si as mai aduce un element de diferenta intre ce se intampla la noi si ce e in alte tari: am fost acum trei saptamani in Spania la un meci al unei echipe foarte mici, de suburbie, din Madrid. Cel mai ieftin abonament era 280 de euro. La Steaua, cel mai ieftin este 15 euro. Deci cand vorbim de aceste diferente, bineinteles ca ele se reflecta si in distributia incasarilor. Si, ca sa va raspund la intrebare, 25% din veniturile Stelei provin din sponsorizari, 20% din drepturi TV si 10% din merchandising si vanzari de bilete.

 

Cum sunt distribuite cheltuielile clubului?

Acestea merg catre organizarea competitiilor, drepturile financiare ale jucatorilor, antrenorilor si ale staff-ului administrativ. Aici e marea pondere a cheltuielilor. Ce nu pot include la bugetul de cheltuieli este achizitionarea de noi jucatori, asa cum nu includ la bugetul de venituri banii pe care i-am obtine din vanzarea de jucatori.

 

Cati suporteri are Steaua?

Greu de spus, dar va pot mentiona niste procente. Un studiu de piata de acum doi ani - nu stiu cine l-a comandat - arata ca cea mai simpatizata echipa din Romania este Steaua. 40% din respondenti au mentionat-o favorita pe Steaua, fata de urmatoarea clasata, Dinamo, cu 16% din mentiuni. De retinut ca simpatia fata de Steaua era mai mare chiar si decat cea fata de echipa nationala. S-au schimbat multe de atunci. Steaua a crescut mult, la fel si Rapid - iar Dinamo cred ca a scazut in procentaj.

 

Cum veti gestiona pe viitor marca Steaua, din perspectiva performantelor pe care le are in prezent?

Nemultumirea mea este aceea ca brandul Steaua, care este mai puternic decat Coca-Cola, nu este valorificat nici la 25% din potentialul sau. Cand am venit aici - acum trei ani si ceva - nu era nici macar un breloc, nici o cescuta cu Steaua. Clubul nu avea nimic practic - nici politica de abonamente, nici activitate de merchandising. Acum am facut cativa pasi. Suntem in negocieri cu niste firme specializate si este foarte posibil sa facem un parteneriat care sa insemne mult pentru noi. De la anul se vor misca lucrurile in Ghencea. Vor aparea si sponsorii. Din pacate, atunci cand iti faci planul de venituri, nu poti include sumele provenite de la UEFA sau Champions League.

 

Unul dintre motivele care explica performanta Stelei in ultimul timp ar fi echipa rodata de ani de zile. Steaua nu a vandut jucatori. Ce strategie veti adopta in continuare?

Nu se vor vinde jucatori ai Stelei. Becali a avut o strategie buna care a dat roade. Fotbalistii nostri nu au pret, as putea spune.

 

Totusi, ipotetic, ce suma ati pretinde pentru un jucator acum fata de cea pe care ati fi cerut-o anul trecut pe vremea aceasta?

Nu va pot divulga sume, dar, orientativ, va spun ca valoarea unui jucator al Stelei cel putin s-a dublat fata de luna decembrie (2005 - n.r.). Iar Nicolita e nepretuit. Oricum, sumele care se invart in jurul numelui sau sar de 20 de milioane de euro. Dar, cum va spuneam, noi avem alta viziune - exista Steaua si restul echipelor: daca sunt jucatori de la alte cluburi care au plecat pentru cateva sute de mii de euro, acest lucru nu se va intampla la Steaua.

Urmărește Business Magazin

/cover-story/de-la-anul-se-vor-misca-lucrurile-in-ghencea-1051041
1051041
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.