Ceasurile de designer iau partea profitului

Postat la 05 mai 2008 65 afişări

In fiecare an pe piata luxului se declanseaza o lupta tacita, in diamante, taieturi fine, culori, materiale, ani de cercetare si mai ales vanzari pentru titlul de regele sezonului. Iar in 2008 castigatorul este...

Gentile au castigat anul trecut coroana regala (divizia de accesorii a contribuit cu doua treimi la profitul Prada si cu 80% la profitul Gucci de exemplu), iar marile grupuri declarau ca vanzarile de genti cresc de doua ori mai rapid decat cele de haine. Anul acesta a urmat o lupta pe viata si pe moarte intre colectiile de haine, care ocupa mare parte dintre paginile revistelor, si pantofi, care sunt din ce in ce mai stilizati si uimesc fie prin tocurile de 25 de centimetri, fie prin talpile plate, de balerina, care amintesc de favoritii lui Minnie (Marc Jacobs) sau Audrey Hepburn (Salvatore Ferragamo). Nu au lipsit din confruntare nici cosmeticele si parfumurile care genereaza vanzari importante, dar specialistii le-au descalificat pe motiv ca le lipseste tusa de stralucire atat de necesara unei vedete. Putin le-a lipsit sa castige ochelarilor de soare si bijuteriilor, despre care cei din industrie au decis ca sunt stralucitoare si glamour, dar succesul nu a ajuns la cotele dorite.

Decizia specialistilor din industrie a fost unanima: ceasurile de designer s-au transformat in vedetele pietei. Sunt create dupa ani de cercetare, sunt vandute adesea la preturi mai mari decat ale unor masini premium si aduc grupurilor de lux mare parte din profit. Explicatia este simpla - ceasurile nu au nevoie de cabine de proba, spatiul de expunere este mic, o marime se potriveste tuturor, nu trebuie sa fie neaparat adaptate in functie de specificul cultural, iar ratele de profit sunt spectaculoase.

O alta masura a succesului in crestere al ceasurilor de designer este faptul ca pretul de pornire concureaza cu cel al gentilor. In conditiile in care o geanta de 1.000 de euro este deja considerata un obiect banal pe piata luxului, iar pretul de intrare in categoria gentilor exclusiviste este de 5.000 de euro, managerii grupurilor de lux au imaginat o strategie prin care ceasurile de designer sa poata concura cu suprematia gentilor. In consecinta, pentru a da un plus de autenticitate si valoare brandului, casele de moda au incheiat parteneriate strategice cu manufacturi elvetiene, regii orologeriei mondiale.

De exemplu, casa italiana Versace a intrat pe piata orologeriei in 2005 printr-o colaborare cu grupul Timex, care are experienta de 150 de ani in producerea de ceasuri, alaturi de care a creat compania Vertime, special pentru linii de ceasuri si bijuterii. Anul acesta Versace a prezentat la Basel un model nou din linia Cleopatra, Cleopatra Doppia, care atrage atentia prin aspectul pretios, caracteristic brandului, dar si prin combinatia inedita de materiale. Modelul este realizat din aur galben, iar cureaua este o combinatie de aur cu sidef.

Moschino lucreaza cu grupul Binda pentru a crea ceasuri pentru linia Cheap & Chic, brandul Chlo?, detinut de grupul Richemont, are deja o linie de ceasuri in lucru. Chiar si Valentino, inainte de a se retrage din lumea modei, a apelat la Timex pentru a crea un ceas in editie limitata pentru a sarbatori 45 de ani de cariera in moda. Designerul John Galliano, unul dintre principalii responsabili pentru succesul liniei de ceasuri a casei Dior, a realizat un parteneriat cu Morellato pentru a produce ceasuri si bijuterii pentru linia proprie. "Ceasul Galliano este foarte feminin, delicat, este mai mult o bijuterie decat un ceas. Atunci cand am discutat proiectul cu designerii mi-am dorit sa creez o piesa care sa fie precum un corset delicat, ca un obiect decorativ care sa poata fi purtat la gat", spune Galliano despre linia de ceasuri. Si Roberto Cavalli a prezentat linia proprie de ceasuri, Diamond Time, care include modele pavate cu diamante si cristale. Branduri precum Louis Vuitton, Gucci sau Fendi, care au lansat modele de genti foarte usor de recunoscut, incearca sa atraga pasionatii de genti pe segmentul de ceasuri, folosind elemente imprumutate din colectiile de accesorii. In cazul Fendi forma ceasurilor este inspirata de modelul gentii "B", creat de Silvia Fendi, iar Gucci a creat ceasul Signoria dupa chipul si asemanarea liniei de genti. La targul de la Basel anul acesta Louis Vuitton a prezentat primul ceas desenat de Marc Jacobs, cel care este responsabil de linia de pr?t-?-porter, numit Emprise, la fel ca prima colectie de bijuterii a casei. In august, anul trecut, casa Herm's si-a majorat participatia de 25% la Vaucher Manufacture Fleurier, desi nu a precizat cu cat. Vaucher, care are sediul la Fleurier, Elvetia, este o manufactura cunoscuta pentru mecanismele de inalta precizie care sunt folosite si de Corum. Iar Herm's, desi brandul chintesential de moda, este tot mai cunoscut si ca marca orologera. Chanel a realizat un parteneriat cu Audemars Piguet, iar rezultatul este "J12 calibrul 3125", un ceas din aur si ceramica, a carui carcasa are diametrul de 42 de milimetri. Swatch si Tiffany au incheiat un parteneriat pentru producerea si distributia ceasurilor Tiffany, un contract valabil pentru 20 de ani cu posibilitate de prelungire, iar Ralph Lauren a apelat la expertiza Piaget pentru divizia de ceasuri. Chiar si brandurile din "inalta societate" orologera au fost atrase de segmentul pasionatelor de shopping, la care tintesc ceasurile de designer. Girard-Perregaux, care anul trecut a facut valva cu ceasul care indica orele de tranzactionare de la cele patru mari burse din lume, ww.tc-Financial, in 2008 a imaginat o versiune si mai spectaculoasa a acestui model, cel putin pentru partea feminina a publicului. ww.tc 24 Hour Shopping este un fel de reinterpretare

a universului in care functioneaza o femeie, iar zonele orare sunt indicate prin locuri faimoase pentru magazinele care vand lux, precum Faubourg Saint-Honor? (Paris) sau Ginza (Tokio).

Exista case de orologerie care s-au inspirat din motive mult mai poetice, precum harta stelelor care poate fi observata din Paris. Van Cleef & Arpels a creat Midnight in Paris, un ceas cu carcasa din aur roz sau alb care inconjoara un cadran pe care apare harta stelelor, care au fost pictate manual ca niste mici puncte din aur. Iar rapoartele financiare ale marilor grupuri de lux sustin previziunile specialistilor. LVMH a raportat ca profitul pentru divizia de ceasuri, care include branduri precum Tag Heuer, Zenith si Montres Dior, a crescut de patru ori in 2006 comparativ cu anul precedent, iar in 2007 s-a majorat cu inca 13 procente.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ceasurile,
de,
designer,
iau,
partea,
profitului
/arta-si-societate/lifestyle/ceasurile-de-designer-iau-partea-profitului-4074192
4074192
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.