A fost odata El Dorado

Postat la 10 noiembrie 2009 31 afişări

Comertul scade pentru prima data in 13 ani: Metro si Carrefour au anuntat minusuri in rezultatele la noua luni. Daca altadata era suficient sa deschizi un magazin ca sa fie automat luat cu asalt de clienti, acum lucrurile s-au schimbat.

Deunazi, un consultant in comunicare imi spunea ca unul dintre clientii sai a intrat in silentio stampa, pentru ca dupa ce vreme de cateva luni a incercat sa comunice, presa n-a scos in evidenta decat aspectele negative ale evolutiei din acest an. Prin urmare, clientul nu mai vedea rostul mentinerii relatiei cu presa. La prima vedere, decizia suna perfect logic, dar chiar asa o fi?

Ani in sir, companiile din toate domeniile s-au intrecut sa anunte noi magazine, perspective de angajare, vanzari mai mari, bugete mai spectaculoase. Acum lucrurile stau cu totul altfel: vestile despre extinderi aproape ca au disparut total, iar comertul care altadata accelera investitiile a intrat parca la relanti. De la inceputul anului, marile retele au deschis mai putine magazine decat intr-un singur sezon din 2007. Tot la capitolul extinderi, anul viitor pare mai sarac ca niciodata. Nici nu e de mirare, dat fiind ca bugetele de investitii se stabilesc cel putin cu un an inainte, iar 2009 nu este deloc momentul in care actorii din comert sa se gandeasca la o felie mai mare din piata. Daca altadata aveau ca principala grija asigurarea de spatii si deschiderea a cat mai multe magazine, acum grija cea mare e ca scad vanzarile.

Cel mai mare comerciant, Metro, a avut la nivelul Europei de Est o scadere a vanzarilor de 13% in primele noua luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, Dusan Wilms, seful retelei Metro Cash & Carry, declara anterior pentru BUSINESS Magazin ca volumul vanzarilor nu este o prioritate si accentul se pune acum pe "mentinerea unor vanzari profitabile", capitol la care se arata increzator. E totusi o diferenta uriasa intre aceata atitudine si caracterizarea pe care o faceau oficialii din board-ul grupului Metro in urma cu doar trei ani: atunci, Romania era pentru companie "un El Dorado al comertului modern".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
scadere,
Metro,
Carrefour,
magazine,
clienti
/analize/comert/a-fost-odata-el-dorado-5086926
5086926
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.