Fabrica de medicamente Helcor din Baia Mare şi-a majorat cu 50% afacerile în 2019, până la 25 mil. lei
Fabrica de medicamente AC Helcor din Baia Mare, cu activitate pe piaţa locală de mai bine de 25 de ani, a avut o creştere substanţială în 2019, majorându-şi afacerile cu 50% faţă de anul anterior, până la 244,8 mil. lei anul trecut, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Finanţe.
♦ Compania a revenit pe creştere semnificativă faţă de anii anteriori, reuşind să treacă de pragul de 20 mil. lei ♦ Producătorul de medicamente a revenit de asemenea pe profit, după ce anterior raportase doar pierderi din 2013 până în 2018.
Fabrica de medicamente AC Helcor din Baia Mare, cu activitate pe piaţa locală de mai bine de 25 de ani, a avut o creştere substanţială în 2019, majorându-şi afacerile cu 50% faţă de anul anterior, până la 244,8 mil. lei anul trecut, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor de la Finanţe.
Producătorul controlat de medicul chirurg Coriolan Pop a avut în 2019 cel mai bun an pentru business, trecând de la pierderi de aproape 4 mil. lei în 2018 la profit de 1,4 mil. lei.
Portofoliul Helcor are 110 produse, dintre care 60 sunt medicamente generice pentru diverse afecţiuni, de la bolile cardiovasculare la produse antireunatice, antialergice, digestive, neurologice.
În 2004, producătorul a lansat divizia de suplimente alimentare Bio Sun Line, care are 50 de produse naturale.
„Investiţiile în tehnologii avansate de producţie şi laborator au permis instituirea unor activităţi moderne de control al calităţii, precum şi dezvoltarea activităţii de cercetare aplicativă. Grupul de firme totalizează un număr de 150 de angajaţi“, potrivit site-ului companiei. Printre produsele OTC se numără Reuprofen (ibuprofen), Asaprin Cardio – prima aspirină produsă în România, Reuxen.
De altfel, piaţa de medicamente fără reţetă a avut un avânt puternic în ultimii ani, românii cumpărând din ce în ce mai multe astfel de produse. De la o cotă de 14% acum zece ani, acest segment de piaţă a ajuns la 22% în 2019, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor de la compania de cercetare de piaţă Cegedim. Această dezvoltare a atras şi atenţia producătorilor, fie companiile internaţionale cu prezenţă pe piaţa locală prin reprezentanţe, care şi-au majorat portofoliul de medicamente OTC, fie fabricile locale.
Vânzările de medicamente au avansat într-un an cu aproape două miliarde de lei, de la 16 mld. lei în 2018, la 17,8 mld. lei în 2019, românii mergând mai mult la farmacii, pe fondul unui stil de viaţă agitat şi a creşterii puterii de consum.
Cei mai mari juc?tori cu facilitate de produc?ie în România sunt Terapia Cluj, Zentiva Bucure?ti ?i Antibiotice Ia?i.
Helcor este o companie de talie mică în domeniul producţiei de medicamente, însă în ultimii ani producătorii locali s-au plâns de lipsa de atenţie din partea autorităţilor şi de taxa clawback impusă tuturor producătorilor, lucru care, spun reprezentanţii din domeniu, a frânat dezvoltarea pieţei. Criza coronavirusului a adus în prim-plan importanţa producţiei locale de medicamente, atât din perspectiva sănătăţii publice şi a accesului la medicamente, dar şi în ceea ce priveşte businessul, fiind printer puţinele ramuri ale economiei care nu au fost oprite din activitate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro