Blue Lagoon Clean: „Piaţa curăţătoriilor ecologice nu şi-a revenit la nivelul prepandemic, iar perspectivele pentru anul curent sunt de stagnare"

Autor: Andra Stroe Postat la 04 august 2022 46 afişări

Blue Lagoon Clean: „Piaţa curăţătoriilor ecologice nu şi-a revenit la nivelul prepandemic, iar perspectivele pentru anul curent sunt de stagnare"

În anul 2021, comparativ cu anul 2020, piaţa curăţătoriilor ecologice de haine din România nu-şi revenise la nivelul prepandemic şi, cu toate că primele 3 luni din 2021 şi 2022 se arătau pe ritm ascendent, perspectivele pentru perioada următoare sunt de stagnare, se arată într-un comunicat trimis de compania românească Blue Lagoon Clean. Potrivit reprezentanţilor afacerii, ultimii trei ani au fost „un carusel emoţional şi financiar, perioada fiind caracterizată de incertiudine, pe toate palierele ce ţin de operarea unui business”. Dacă începutul lui 2020 anunţa cel mai bun an din istoria companiei, finalul anului a consemnat o scădere de aproape 50% a businessului şi pierderi semnificative. „Chiar şi aşa, în 2021 ne-am repliat forţele şi am reuşit să aducem compania peste valorile anterioare din punct de vedere al vânzărilor dar şi din punct de vedere al profitabilităţii. În 2022, primele 3 luni au adus o creştere de 26% faţă de 2021, marcând din nou, cel mai bun început de an din istoria companiei. Din luna martie au început să se resimtă efectele războiului din Ucraina, dar şi problemele din interiorul ţării, ce ţin de explozia preţurilor, nu doar la carburanţi şi energie, ci pe toată gama de furnizori. Având lecţiile făcute, am făcut toate modificările necesare în modelul de operare al companiei şi astfel am reuşit la jumătatea anului să avem o creştere de 17% fata de aceeaşi perioadă a anului anterior”, spune Vlad Elias, cofondator, Blue Lagoon Clean.

Cu privire la costurile de operare ale companiei, în perioada iunie 2021 – iunie 2022, acestea au crescut cu 57%, cele mai mari creşteri fiind înregistrate pe următoarele segmente: +119% gaze, +61% curent, +41% apa, +40% taxe, +40% mentenanţă flota, +33% mentenanţă echipamente, +30% carburant, +30% consumabile şi, nu în ultimul rând, +20% salarii. „Pentru a putea face faţă situaţiei am extins capacităţile de procesare pe segmentul online, am închis o locaţie cu costuri operaţionale mari şi profitabilitate mică, concomitent cu migrarea clienţilor către serviciul de colectare şi livrare gratuită, şi nu în ultimul rând am rambursat o parte din datoriile bancare, astfel încât să eliberăm lichidităţi cu care să compensăm creşterile din acest an. Vom continua aceste măsuri până la finalul anului, astfel încât să adaptăm modelul de business la contextul actual, iar în acelaşi timp să ne respectăm angajamentele luate fata de clienţi în ce priveşte politica de preţuri şi standardul de calitate”, susţine Vlad Elias.

Deciziile luate la începutul anului 2022 au avut rolul de eficientizare a operaţiunilor Blue Lagoon Clean şi au inclus şi o majorare de preţuri, a doua din istoria companiei. În primele trei luni din acest an, compania a înregistrat o creştere de 26% faţă de 2021, marcând din nou, cel mai bun inceput de an din istoria businessului. Făcând o comparaţie între perioada ianuarie – iunie 2022 şi aceeaşi perioadă din 2021, Blue Lagoon Clean a avut o creştere a cifrei de afaceri de 17%, o evoluţie a bonului mediu de 22%, o creştere cu 25% a numarului de articole pe bon. În prezent online-ul reprezintă 80% din vânzările curăţătoriei, care, din punct de vedere al clienţilor, în 2022 a inregistrat 1.096 de clienţi.

„Trendurile in industria noastră sunt date de nevoile clienţilor, care de ceva vreme caută constanţă, stabilitate, respectarea angajamentelor şi flexibilitate în serviciile pe care le prestăm, în egală măsură în care caută şi un preţ corect. Deşi anul 2022 este unul dificil, în care greul abia începe, vom continua să identificăm oportunităţi atât pentru noi, cât şi pentru partenerii noştri astfel încât compania să îşi menţină ritmul de creştere şi să îşi consolideze poziţia. Adaptabilitatea şi deschiderea devin condiţii esenţiale ale succesului”, încheie Cristina Tarasevici, cofondatoarea companiei româneşti.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ecologic,
piata,
revenire

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.