STUDIU: Bărbaţii sunt de peste două ori mai dornici să cheltuiască pe cadouri pentru ei înşişi

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 26 ianuarie 2015 144 afişări

18% dintre bărbaţi cheltuiesc peste 100 euro pentru a-şi oferi un mic cadou, în timp ce doar 8% dintre femei cheltuiesc la fel de mult, arată studiul anual Treat Index derulat de MasterCard. Studiul arată că europenii preţuiesc tot mai mult efectul reconfortant al micilor cadouri, dar şi că bărbaţii cheltuiesc mai mult pe acestea.

STUDIU: Bărbaţii sunt de peste două ori mai dornici să cheltuiască pe cadouri pentru ei înşişi

De fapt, cel de-al doilea Treat Index anual realizat de MasterCard relevă faptul că majoritatea consumatorilor au devenit mai dornici să cheltuiască pentru recompensa perfectă: 42% spun că îşi cumpără mici cadouri pentru a se înveseli, comparativ cu 33% care declarau acest lucru anul trecut. În orice caz, chiar dacă pentru cei mai mulţi preţul micilor cadouri spontane este lipsit de importanţă, atunci când vine vorba de cheltuieli serioase, bărbaţii sunt pe primul loc.

34% dintre români îşi fac un astfel de cadou în fiecare lună, în timp ce 18% se răsfaţă o dată la şase luni, cheltuind, în medie, între 81 şi 200 de lei (36%). Micile cadouri spontane pe care românii şi le oferă constau în articole vestimentare, pantofi sau genţi (53%), dar în top se află şi ciocolata, dulciurile sau prăjturile (46%). Bărbaţii români preferă să ia masa în oraş (38% dintre bărbaţi comparativ cu 23% dintre femei), în timp ce româncele aleg hainele, pantofii sau genţile (66% dintre femei, comparativ cu 40% dintre bărbaţi).

Cu peste 15.000 de subiecţi intervievaţi în 17 ţări, studiul MasterCard arată că, în timp ce ambele sexe preţuiesc tot mai mult puterea micilor cadouri spontane, bărbaţii sunt predispuşi să cheltuiască mai mult pe acestea decât femeile, contrar credinţei populare. De fapt, 18% dintre bărbaţi cheltuiesc peste 100 euro pentru a-şi oferi un mic cadou, în timp ce doar 8% dintre femei cheltuiesc la fel de mult. Astfel, studiul demonstrează că bărbaţii sunt de peste două ori mai dornici să investească în mici cadouri pentru ei înşişi.

Chiar dacă bărbaţii cheltuiesc mult, femeile sunt cele care par a înţelege cu adevărat cât de importante sunt cadourile spontane pentru moral. Unul din trei bărbaţi a spus că îşi cumpără astfel de cadouri pentru a-şi schimba starea de spirit, în timp ce peste jumătate dintre femei au afirmat acelaşi lucru (51%). Asta arată că, în ciuda faptului că femeile nu cheltuiesc la fel de mult ca bărbaţii, se bucură mai mult de micile cadouri decât aceştia. Cele mai încântate femei provin din Turcia, unde un procent ridicat, de 67%, declară că micile cadouri spontane le fac fericite; totuşi, Turcia este şi ţara cu cei mai mulţi bărbaţi care se bucură de aceste mici recompense - peste jumătate dintre turci declarând, la rândul lor, că acestea îi înveselesc (51%), un procentaj situat peste media europeană.

De remarcat că majoritatea oamenilor (58%) nu se simt vinovaţi pentru banii cheltuiţi ocazional pe lucruri mărunte ce îi fac fericiţi. Acest rezultat confirmă concluziile studiului de anul trecut, conform cărora micile cadouri spontane sunt considerate, de către cei mai mulţi, un drept fundamental. Totuşi, nu numai că femeile cheltuiesc mai puţin, dar rezultatele arată că se simt şi mai vinovate. Suedezele se simt cel mai vinovate din Europa, cu 26% declarând că sunt încercate de un sentiment de vinovăţie (faţă de 16% în cazul bărbaţilor) – asta în ciuda faptului că suedezii sunt de aproape patru ori mai predispuşi decât suedezele să cheltuiască mai mult pe mici cadouri spontane. 19% dintre aceştia cheltuiesc peste 100 euro pe un astfel de cadou, în timp ce doar una din 20 de femei ar investi la fel de mult în Suedia.

Rezultatele la nivel european pot da de gândit, dat fiind faptul că bărbaţii îşi cumpără mici cadouri spontane la fel de frecvent ca femeile şi că cei mai mulţi dintre aceştia fac acest lucru mai frecvent de o dată pe lună (18% bărbaţii, 17% femeile). În ansamblu, se pare că bărbaţii tind să se răsfeţe la fel de des ca femeile, însă se bucură mai mult de cadouri cu preţuri mari: 24% dintre bărbaţi, faţă de 13% dintre femei, cheltuiesc pe recompense mai costisitoare, precum vacanţe, divertisment şi tehnologie. Se pare că micile cadouri pe care le preferă bărbaţii au costuri mai mari decât cele ale femeilor, care înclină spre articole cosmetice, reviste, ciocolată şi prăjituri. Grecii confirmă aceste concluzii, 45% dintre aceştia – cel mai ridicat procent din Europa – recunoscând că vacanţele sunt principalul lor răsfăţ; în acelaşi timp, 57% dintre românce şi-ar cumpăra un ruj sau un alt produs cosmetic, mai mult decât în oricare altă ţară din Europa.

Rezultatele studiului sugerează că bărbaţii europeni cheltuiesc mai mult pe experienţe şi că folosesc micile cadouri spontane ca pe o modalitate de a spori bucuria „zilelor libere”: 18% spun că îşi cumpără astfel de cadouri în weekend-uri, faţă de 13% dintre femei care au afirmat acest lucru. De aici, concluzia că bărbaţii asociază micile cadouri spontane cu timpul liber, în timp ce femeile privesc aceste momente de răsfăţ ca pe un mod de a aduce un strop de bucurie în viaţa de zi cu zi.

„Studiul MasterCard Treat Index a stabilit că, indiferent de valoarea lor, micile cadouri spontane ne pot ridica moralul, lucru de care mulţi dintre noi au nevoie în timpul lunilor lungi de iarnă. Este, de asemenea, reconfortant să ştim că, în ciuda instabilităţii economice actuale, oamenilor nu le este teamă să investească în ei înşişi, din când în când. Sigur că toate aceste mici cheltuieli trebuie să se menţină într-o limită, aşa încât să ne simţim împăcaţi cu ele”, a declarat Javier Perez, preşedintele MasterCard Europe.

Studiul relevă şi alte informaţii relevante despre modul în care abordarea noastră vis-à-vis de micile cadouri spontane variază de la o ţară la alta, în funcţie de generaţia de care aparţinem:

•           Suedezii sunt cei mai predispuşi la sentimente de vinovăţie atunci când îşi cumpără mici cadouri spontane (21%), în timp ce ruşii (9%) şi turcii (8%) au procentele cele mai reduse de oameni cu regrete;

•           Turcii (71%) sunt şi cei mai predispuşi să îşi ofere un mic cadou cel puţin o dată pe lună, în timp ce cehii (27%) sunt cel mai puţin înclinaţi să se răsfeţe atât de frecvent;

•           Cei din Generaţia Y sunt aproape de două ori (60%) mai dispuşi decât baby boomerii (34%) să îşi ofere un mic cadou o dată pe lună sau mai frecvent;

•           Ocazia este, de asemenea, un factor important. Cei din Generaţia Y sunt de două ori mai predispuşi să îşi cumpere mici cadouri spontane în weekend (21%), la finalul unei zile dificile de muncă (20%) sau în ziua de salariu (25%), comparativ cu baby boomerii, pentru care procentele scad la 14%, 7%, respectiv 14%.

Cercetarea a fost realizată de către Toluna în 17 ţări: Austria, Belgia, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elveţia, Turcia, Marea Britanie, Cehia, Grecia, Ungaria şi România. 15.129 de consumatori au fost intervievaţi în perioada 1-15 octombrie 2014.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cadouri,
studiu,
cheltuieli,
barbati,
femei,
cadou,
mastercard,
haine
/actualitate/studiu-barbatii-sunt-de-peste-doua-ori-mai-dornici-sa-cheltuiasca-pe-cadouri-pentru-ei-insisi-13786016
13786016
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.