Şcoală făcută superficial: elevii nu îşi dau interesul la materiile importante

Autor: Larisa Ioniţă Postat la 04 mai 2021 51 afişări

Majoritatea elevilor învaţă superficial pentru materiile ce le consideră neimportante, în această perioadă de pandemie, iar în timpul şcolii online cei mai mulţi dintre profesori au dat note mari cu uşurinţă. „Ei fac cu lucru bun, dar la finalul zilei noi o sa fim în pierdere”, spune Cristian, elev.

Şcoală făcută superficial: elevii nu îşi dau interesul la materiile importante

Orele online au afectat ritmul de predare la clasă. Din această cauză, unii profesorii au fost mai indulgenţi şi au dat note mari mai uşor, chiar dacă majoritatea elevilor învăţau superficial.

Cristian Rusu, elev în clasa a XI-a, spune că dacă primeşte un 10 la chimie o să îl facă să creadă ca e bun la acea materie, când de fapt realitatea e alta. El pledează pentru o evaluare reală.

„Ei (profesorii - n.r.) fac o chestia rea, dar cu intenţii bune. În perioada asta cu pandemia, mulţi - îmi pare rau să spun - copiază, nu mai stai să înveţi, îţi pui foi pe pereţi. Până când nu o sa ne întoarcem fizic la şcoală noi o să continuăm să învăţăm superficial, este ceva inevitabil”, spune Cristian Rusu.

Cristina Despinescu este părinte a doi copii. Spune că e de aşteptat ca profesorii să fie ceva mai indulgenţi pentru că în online nu e atât de uşor de predat.

„Atâta timp cât evaluarea nu este standardizată, normal că fiecare profesor va face evaluarea după propriile sale opinii şi va corecta după propriile sale păreri”, este de părere părintele..

Radu Gologan este profesor de matematică şi vorbeşte despre cum predarea mot-a-mot la unele materii este necesară şi că notele nu se dau chiar atât de uşor.

„Copii care vor să facă şcoală ,nu învaţă mot-a-mot şi ştiu să înţeleagă ce e vorba. Sunt şcoli în care notele sunt, mai ales la gimnaziu, notele sunt toate 10 şi după aceea când ajung elevii respectivi la un liceu de elită notele devin sub 7”, explică profesorul Gologan.

Cei care s-au descurcat mai bine decât noi în această perioadă sunt ţările nordice. Carmen Anghel, profesoară de matematică în Suedia, explică modul cum se face notarea elevilor în Suedia.

„Accentul se pune pe feedback, să te dezvolţi tu ca om, decât pe cunoştinţe de moment. Accentul se pune foarte mult în clasa a noua, iar acolo primeşti tot ajutorul posibil. Se face tot posibilul ca copilul să îşi realizeze visurile”, a spus profesorul de matematică din Suedia.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
şcoală,
elev,
materie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.