Care este valoarea investiţiilor în brandurile de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell şi ce vânzări generează acestea în România

Autor: Ioana Matei Postat la 30 septembrie 2017 229 afişări

Istoria brandurilor KFC şi Pizza Hut pe piaţa locală a început în urmă cu mai bine de două decenii, când antreprenorii Radu Dimofte, Lucian Vlad şi Nicolae Badea au adus aici în sistem de franciză brandurile globale.

Care este valoarea investiţiilor în brandurile de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell şi ce vânzări generează acestea în România

Cei trei antreprenori au dezvoltat continuu businessul – în august 2017, numărul total al unităţilor Sphera Franchise Group a ajuns la 104 (67 – KFC, dintre care 63 în România, 2 în Italia şi 2 în Republica Moldova, 21 – Pizza Hut Dine-In, 16 – Pizza Hut Delivery). Între planurile recente ale grupului se numără deschiderea a încă două unităţi Taco Bell pe piaţa locală până la finalul anului. Mai mult, au extins operaţiunile şi pe alte două pieţe – Republica Moldova şi respectiv Italia (unde antreprenorii au securizat francize pentru nord-estul Italiei).

Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi KFC şi-au crescut afacerile anual, astfel că anul trecut valoarea investiţiilor în aceste branduri pe piaţa locală depăşit 29 de milioane de lei; vânzările consolidate au trecut de 510 milioane de lei, potrivit informaţiilor trimise de reprezentanţii companiei. În 2017, numărul de angajaţi ai restaurantelor a depăşit pragul de 3.600. Tot anul acesta, antreprenorii au decis să reorganizeze activitatea companiei şi să grupeze toate activităţile brandurile Yum! din portofoliul companiei (KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi, în curând, Taco Bell) sub umbrela entităţii Sphera Franchise Group. Activităţile KFC din România, Republica Moldova şi Italia de Nord-Est, alături de Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery România sunt operate astfel de această companie.

Anterior, toate aceste branduri operau separat, deşi erau numite grup, astfel că aveau echipe individuale de business. Motivul pentru care au creat holdingul a fost obţinerea unui avantaj de business, prin care să fie capabili să mute personalul din cadrul unei companii în alta, fără să fie nevoie să îşi facă griji legat de contractele acestora, potrivit lui Hilton. „Putem să ne îndeplinim astfel mai bine obiectivele şi, dacă vrem, să aducem mai uşor noi branduri”, explică el, fără să comenteze posibila listare a grupului la bursă, vehiculată pentru această toamnă.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.