Un joc bun pentru CV

Autor: Ioana Matei Postat la 19 septembrie 2017 906 afişări

Domeniul financiar-bancar le-a dat lui Florin Cioacă şi Florin Grosu nu doar o carieră în domeniu, ci şi oportunitatea dezvoltării unui business. ”Jocul pe care-l poţi pune în CV“ creat de ei este folosit de cei mai mari jucători din industria finanţelor la nivel mondial, va genera anul acesta venituri de jumătate de milion de euro şi este evaluat la 5 milioane de euro. Ce urmează pentru Traderion au povestit cei doi antreprenori, în cadrul unei ediţii a emisiunii Smart Business.

În ceea ce priveşte industria bancară locală şi modul în care se raportează aceasta la noua realitate digitală, potenţialul este departe. ”Băncile intră într-o nouă etapă, în care este nevoie să se reinventeze pentru a face faţă competiţiei care acum vine nu numai din interiorul sistemului bancar, vine şi din afara acestui sistem; de la Facebook, precum şi de la alte companii, care acum trei ani erau start-up-uri, iar acum sunt la fel de valoroase ca multe dintre băncile mari ale planetei şi atunci pentru acestea este nevoie să folosească mult mai des cuvântul inovaţie, şi nu numai să folosească cuvântul, ci chiar să îşi schimbe atitudinea şi să integreze inovaţia în procesele lor, în tot ceea ce fac“, explică Florin Grosu. Acest lucru creează, pe de o parte, multe oportunităţi, pentru a aduce oameni noi în sistem, ”numai că nu mai este vorba despre bancherul clasic, cel la care te gândeai acum 15 ani, oamenii care vin acum în bănci au dacă vrei un set de aptitudini digitale foarte dezvoltate, sunt oameni care ştiu să scrie cod, sunt oameni care înţeleg cod, sunt oameni care înţeleg social media, sunt perfect confortabili să jongleze dacă vrei cu contul de Facebook, de Instagram, de Snapchat, pentru că acolo sunt clienţii lor.“

În acest context, chiar dacă băncile au renunţat semnificativ la o parte din angajaţii lor în perioada crizei, acestea au în continuare nevoie de angajaţi noi, în sensul propriu al cuvântului. ”Personalul se reciclează (din băncile locale - n.red.); cu siguranţă în fiecare an este nevoie de personal nou în bănci; băncile se adresează din ce în ce mai mult către ceea ce noi numim Millennials, or stilul lor de gândire este mult mai diferit. Astfel, trebuie să se împrospăteze cumva angajaţii pentru a avea acces la cunoştinţele lor pentru înţelegerea mai bună a clientului. Până la urmă, o bancă fără clienţi nu poate exista“, explică Florin Cioacă. ”Părerea noastră personală este că băncile din România sunt undeva între cinci şi zece ani în spatele valului, faţă de ce se întâmplă în pieţe avansate din punctul acesta de vedere pentru, că nu mai este nicio noutate pentru nimeni; nu l-am auzit pe niciunul dintre bancherii din România să vorbească deschis despre blockchain şi cum pot folosi tehnologia blockchain în creditare sau cum pot folosi inteligenţa artificială pentru a-şi reduce procentul de credite neperformante, de pildă“, subliniază şi Florin Grosu.

Care este explicaţia acestui decalaj, în condiţiile în care România şi-a câştigat renumele de Silicon Valley al Europei? ”Tehnologia în România nu este cea mai avansată din lume – companiile din România sunt mai ales companii de outsourcing, companii care nu inovează tehnologic, companii care scriu cod pentru produse create în altă parte, tehnologii gândite în altă parte, abia acum o parte din aceste companii încep să creeze produse proprii care sunt competitive pe pieţele globale. Existe câteva exemple în România, în ultimii câţiva ani, care sunt relevante, dar care în niciun caz nu pot să însemne faptul că România este în avangarda tehnologiei la nivel global şi că suntem Silicon Valley-ul Europei, o formulă care ni se pare complet lipsită de adevăr“, punctează Grosu.

El spune că şi-ar dori să fim mai buni la a copia tehnologiile avansate de afară: ”Ar fi un prim pas care de dorit – că tot vorbim de comparaţia cu sistemul bancar – nicio bancă din România nu are un accelerator propriu, care este modalitatea cea mai simplă prin care poţi lucra cu start-up-uri din tehnologie – lucruri pe care orice bancă cu care lucrăm noi afară îl are. Dacă nu au un accelerator propriu, sunt parte al unui accelerator, sponsorizează un accelerator, sunt implicaţi într-un accelerator unde sunt mai multe bănci asociate“.

Fondatorii Traderion oferă trei sfaturi pentru tinerii care doresc să intre în antreprenoriat: ”Să nu piardă timpul şi să greşească repede, să facă foarte multe greşeli la început şi să înveţe din greşelile lor; al doilea lucru important este să fie foarte atenţi cu cine îşi construiesc echipa; singur îmi este greu să cred că reuşeşte de fiecare dată, e bine în echipă şi să aleagă întotdeauna pe cineva în care are încredere, care poate livra ceea ce e nevoie pentru companie şi cu care poate avea discuţii în contradictoriu“, spune Florin Cioacă. Iar, Florin Grosu oferă un sfat în urma experienţelor din Statele Unite: ”Povestea este totul, iar acesta este un lucru pe care, din păcate, ca tânăr antreprenor român, nu îl stăpâneşti decât foarte puţin fiindcă nu ai foarte multe şanse în şcoală să spui poveşti – aşadar, învăţaţi să povestiţi!“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.