Un joc bun pentru CV

Autor: Ioana Matei Postat la 19 septembrie 2017 906 afişări

Domeniul financiar-bancar le-a dat lui Florin Cioacă şi Florin Grosu nu doar o carieră în domeniu, ci şi oportunitatea dezvoltării unui business. ”Jocul pe care-l poţi pune în CV“ creat de ei este folosit de cei mai mari jucători din industria finanţelor la nivel mondial, va genera anul acesta venituri de jumătate de milion de euro şi este evaluat la 5 milioane de euro. Ce urmează pentru Traderion au povestit cei doi antreprenori, în cadrul unei ediţii a emisiunii Smart Business.

În prezent, livrează împreună cu acestea programe pentru bănci mari şi foarte mari, în special din Statele Unite (New York, Charlotte, Chicago), Londra, Singapore, Hong Kong. Acum se concentrează pe stabilirea detaliilor finale în ceea ce priveşte vânzarea produsului de training în Elveţia, unde, printr-un parteneriat cu PwC, urmează să vândă produsul de training instituţiilor financiar-bancare care se pregătesc să se adapteze reglementărilor europene adresate instituţiilor financiare MiFID II, ce vor intra în vigoare în 2018. Markets in Financials Instruments Directive este o directivă cheie în cadrul UE creată în scopul creăriii unei pieţe unice, mai competitive, a serviciilor financiare în cadrul statelor membre ale UE.

Planurile de vânzare a produsului lor nu includ deocamdată piaţa locală, unde până acum nu au niciun client. Antreprenorii spun că în România au făcut mult voluntariat – spre exemplu, Florin Cioacă lucrează cu grupe de studenţi de la Academeia de Studii Economice din Bucureşti în cadrul unei şcoli de vară; acolo softul este oferit gratuit participanţilor. Acesta nu este cumpărat însă de băncile din România: ”Ei au volume mult prea mici, o bancă din România poate angaja unu-doi traderi anual; iar o bancă din Statele Unite angajează 70 într-un singur birou. Doar în în biroul din Londra, JPMorgan are câteva mii de oameni care lucrează în trezorerie, toate băncile din România adunate nu au atâţia“, compară Florin Grosu. Dimensiunea pieţelor vestice este incomparabil mai mare cu a celei locale, iar Traderion ”nu este deloc ieftin“, subliniază antreprenorul. ”Vindem licenţa software-ului pe număr de zile de utilizare, iar costul ajunge, într-o singură zi, la 1.000 de dolari. De regulă, programele acestea încep de la cinci zile şi unele dintre acestea ţin patru-opt săptămâni, iar o astfel de bancă poate să aibă mai multe astfel de programe anual“, explică Grosu.

În ceea ce priveşte resursa umană, în echipa Traderion lucrează 10 angajaţi, iar competiţia pentru aceştia se dă cu marile companii cu nevoi similare. ”Noi, ca start-up-uri, ne batem cu nişte companii foarte mari, strict pe limbajele de programare pe care le folosim noi, spre exemplu ne batem cu Deutsche Bank – care are centrul de dezvoltare în România la 200 de metri de noi. Este într-adevăr o competiţie, noi credem cu tărie că este mult mai frumos să lucrezi într-un start-up, să creezi un produs care va schimba vieţile unor oameni care vor ajunge să lucreze pentru Deutsche Bank, decât să fii o rotiţă din mecanismul complex al unui gigant“, explică Florin Grosu. În plus, dacă start-up-ul se dovedeşte să fie o poveste de succes, angajaţii vor fi recompensaţi şi prin acţiunile deţinute în companie.

Antreprenorii spun că planurile lor includ concentrarea pe două direcţii de dezvoltare – a produsului şi a vânzării acestuia. ”Pentru zona de produs efectiv lucrăm la platforma de MiFID, la regulamente, reglementări etc.; vom avea clienţi care vor avea diverse nevoi, diverse utilizări şi atunci cumva trebuie să îi ajutăm pe toţi şi să facem diverse modificări la platformă; lucrăm şi la un alt produs, tot în zona de reglementări, o platformă de evaluare a modului în care un angajat dintr-o instituţie financiară percepe cultura organizaţională de acolo – companiile pot afla astfel ce diferenţe sunt între apetitul de risc al angajatului, de pildă, de felul în care priveşte procedurile din companie, felul în care rezolvă disputele cu clienţii versus cum ar vrea compania, ca o cultură organizaţională în sine, să le rezolvi pe acestea.“

Astfel, Traderion va putea ieşi din zona industriei financiare şi adresa nevoi şi în alte domenii; lucrează la realizarea acestui proiect împreună cu PwC. Ulterior, vor dezvolta, spun ei, prima platformă cu adevărat importantă de training în investment banking din lume, în parteneriat cu doi dintre clienţii lor actuali, care s-au arătat dispuşi să le ofere conţinutul necesar.

Vânzările se vor axa în continuare pe marile centre financaire din lume; şi-au propus să continue parteneriatele cu companiile de consultanţă, în special cu acelea specializate pe nişa de compliance, colaborare prin care vor avea acces la  mai multe bănci mari de investiţii: ”Apreciem ca la finalul anului viitor teoretic să lucrăm cu 40-50% din băncile de investiţii din top 50 mondial“.

Iau în calcul vânzarea platformei? ”Am avut des discuţii pe tema aceasta şi încă ne certăm asupra sumei la care suntem dispuşi să vindem; în mod cert există o strategie de exit pentru noi, iar aceasta priveşte achiziţia companiei noastre de către o companie foarte mare de consultanţă, ei ar fi partenerul ideal pentru a duce compania la nivelul următor, de creştere accelerată – imaginaţi-vă ce înseamnă să fii parte a unei companii din Big Four, care are birouri în 150 de ţări, şi, dintr-o dată, să ajungi să fii în oferta lor pentru toate băncile din lume care sunt clienţii lor.“

Planurile mai apropiate însă implică ridicarea unei noi finanţări despre care spun că ”ne-ar fi suficientă ca să ajungem în poziţia în care să putem vorbi apoi de o valoare foarte mare a companiei la care să fim vânduţi“. În prezent, valoarea la care este evaluată Traderion este de circa 5 milioane de euro, potrivit lui Florin Grosu. ”Peste un an o să ne gândim serios la ofertele de achiziţie, până atunci ar fi prea devreme pentru noi, suntem într-o etapă de consolidare acum, avem şi resurse financiare suficiente, ne-am consolidat echipa, începem să lucrăm la produse încât să ajungem acolo unde ne propunem, dar deocamdată nu ne gândim la vânzare.“ Cei doi previzionează ca anul viitor să ajungă la o cifră de afaceri de 3 milioane de euro şi la o valoare a companiei apropiată de 10 milioane de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.