Trei timişoreni au lansat apa care contine aur, iar 80% din producţie merge la export, inclusiv în China

Autor: Ioana Matei Postat la 19 iulie 2016 3773 afişări

După ce au înţeles că un business în domeniu reprezintă o oportunitate, au început să facă demersurile necesare; au început cu căutări prin Munţii Banatului, discuţii cu localnici, geologi, pasionaţi de natură şi cercetări prin văi, păduri şi peşteri. S-au consultat cu profesorul Gheorghe Rogobete, de la Universitatea Politehnică din Timişoara, şi cu Constantin Gruescu, un geolog pasionat de Munţii Banatului, care deţine şi un muzeu particular de minerale estetice, singurul din Romania. Împreună au localizat mai multe izvoare care au intrat într-un proces de analiză. După mai multe serii de analize în laboratoare specializate din Târgu- Mureş, Cluj-Napoca, Bucureşti, dar şi din Germania, au ales izvorul Ursoanea. După trei ani de cercetări, au lansat proiectul, iar din experienţa lui Horaţiu Rada reiese că dificultăţile legate de dezvoltarea unei afaceri cu apă se leagă mai ales de munca de cercetare şi pregătire, de studii, de analize. „Apoi este implementarea proiectului efectiv, care trebuie să se lovească şi de puţină birocraţie. În plus, prin faptul că ne-am impus un segment premium automat a însemnat o căutare selectivă a colaboratorilor. Am căutat o sticlă de calitate - asta înseamnă fabrici luate la pas; am lucrat la conceptul de imagine, inclusiv pentru etichetă şi cutie, şi am testat mai mulţi furnizori până am ajuns la cei cu care lucrăm în acest moment“, povesteşte Rada despre câteva din obstacolele de care s-au lovit în dezvoltarea afacerii. El a mai spus că au ales să producă sticla în cadrul fabricii Vetropack din Slovacia, după ce au discutat anterior cu alte cinci unităţi de profil. Compania slovacă este unul dintre cei mai importanţi producători de ambalaje de sticlă din Europa, cu opt unităţi de producţie în Europa, Elveţia, Austria, Republica Cehă, Slovacia, Croaţia, Ucraina şi Italia. Apa va fi comercializată în primă fază la ambalaje de două dimensiuni - de 0,75 l şi 0,33 l, iar în viitor şi la 0,5 l.

Ţinta pentru următorul an a investitorilor în Aur’a este să trimită 80% din producţie pieţei externe, iar restul se va adresa celei interne. Germania, Slovacia şi Cehia sunt principalele pieţe externe, urmate de China, Belgia, Luxemburg, dar sunt în discuţii avansate şi cu distribuitori pentru Arabia Saudită şi Emiratele Arabe Unite. „Interes există peste tot“, susţine Rada.

Au ales să mizeze pe pieţele externe fiindcă au observat că, în plan internaţional, atât vânzătorii cât şi consumatorii se ghidează după ceea ce Rada numeşte „o cultură“ a apelor. „Există criterii de vânzare şi consum, iar apa este încadrată în anumite categorii. La export este mult mai uşor să te poziţionezi în termeni de calitate. Pentru România ne-am gândit la zona HoReCa pentru că aici lucrurile funcţionează mult mai bine pe criterii de gust şi calitate. Iar un chef de restaurant poate înţelege produsul nostru la fel cum înţelege un ingredient exclusivist sau un preparat special“, explică Rada.

Potrivit antreprenorilor, preţul produselor Aur’a va fi stabilit de vânzătorul final, în unele situaţii distribuitorul stabileşte piaţa sau categoriile de comercianţi. În mod evident, preţul este influenţat şi de zona de pe glob în care este distribuit produsul, de transport şi de taxele impuse de fiecare ţară. „Preţul recomandat de noi pentru piaţa externă, ca plecare, este în jur de 4-5 euro pe sticlă. Vorbim de preţul de distribuitor. Preţul final depinde de locurile în care se va vinde apa. Vor exista astfel diferenţe clare între Europa, Asia şi ţările arabe. Este foarte greu însă să estimăm“, explică Horaţiu Rada. Antreprenorul spune că motivul pentru care au ales să se axeze pe segmentul de lux al apei este legat de calitatea produsului, ce a impus îmbutelierea în recipiente de sticlă, potrivit lui Horaţiu Rada. Potrivit informaţiilor trimise de reprezentanţii Aur’a, aceasta este îmbuteliată la sursă, fără scăzământ sau adaosuri, cu pH ridicat, de 8,25, adică natural alcalină, şi conţine coloizi de aur şi argint, pe lângă alte elemente chimice cu valori echilibrate (calciu, magneziu, potasiu). Potrivit reprezentanţilor mărcii, printre proprietăţile aurului se află cele antiinflamatorii şi antialergice, este antibiotic natural cu importante calităţi antioxidante, stimulează forţa vitală, creşte capacitatea de concentrare, iar argintul are de asemenea proprietăţi terapeutice.

Horaţiu Rada spune că în prezent se concentrează pe pătrunderea şi consolidarea pe pieţele externe; iar pentru a nu fi luaţi prin surprindere, au investit recent într-o linie de producţie de capacitate mai mare. Investiţia va fi realizată în alte două etape, până în 2019, şi vizează deschiderea a cel puţin încă două noi hale de îmbuteliere, cât şi achiziţionarea a două linii de producţie noi. Pentru următoarele etape ale investiţiei, acţionarii mizează pe reinvestirea profitului şi accesarea de fonduri europene.

Pariul pe apă de lux pare a fi cel câştigător, dacă ne uităm la pieţele de destinaţie ale Aur’a: în ultimele două decenii, China a devenit principalul consumator de apă îmbuteliată. Cu un consum per capita cu 19% mai scăzut decât media globală, piaţa are perspective de creştere în continuare, astfel că apa Aur’a cu origini bănăţene are şanse să ocupe o felie din piaţă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/trei-timisoreni-au-lansat-apa-care-contine-aur-iar-80-din-productie-merge-la-export-inclusiv-in-china-15531682
15531682
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.