Sezonul Wine barurilor. Cât se investeşte şi cum se fac bani din vin

Autor: Ioana Matei Postat la 09 februarie 2017 2197 afişări

Să bei un vin bun, acompaniat de mâncare bună şi o companie pe măsură, este una dintre cele mai civilizate plăceri ale vieţii.

Sezonul Wine barurilor. Cât se investeşte şi cum se fac bani din vin

Vânzarea în magazine ajunge la circa 100.000 de lei lunar, din care 10.000 de lei este profitul. Cu o investiţie de 60.000 de euro, în 2014, au făcut un pas nou, prin extinderea printr-un wine bar (care acum include şi un restaurant), care a ajuns la break-even. Dacă în magazin bonul mediu este de 100 de lei, în wine bar acesta depăşeşte pragul de 150 de lei. „Avem 36 de locuri şi este plin în fiecare seară, mai ales în perioada aceasta, din noiembrie până în martie-aprilie”, descrie el comportamentul clienţilor. A observat de asemenea că în perioada aceasta clienţii consumă mai mult vin roşu, iar vara mai mult alb şi rose. O altă componentă a acestui business presupune organizarea de evenimente pe diverse teme cu o periodicitate de două săptămâni – fie că e vorba despre un anumit tip de vin – Merlot, Cabernet, Sauvignon sau diverse zone din lume – Toscana, Bordeaux. În planurile de viitor ale lui Bogdan Sandu intră deschiderea a încă cinci magazine, însă antreprenorul spune că deocamdată nu ştie când se va concretiza acest obiectiv şi în ce locuri. Pentru a alege un vin bun, recomandă oamenilor să meargă la un magazin de vinuri specializat şi să încerce cât mai multe sortimente diferite, să nu se „blocheze” pe un vin, ci să încerce lucruri noi, pentru a-şi descoperi propriile preferinţe.

Şi Laura Copil a decis să îşi valorifice cunoştinţele în domeniu investind între 60.000 şi 70.000 de euro împreună cu asociatul ei, Daniel Ghilinţă, în wine barul Vino. În timp ce povesteşte, Laura Copil îşi ia firesc paharul din lampa formată din zeci de pahare de cristal aflată deasupra mesei înalte la care ne‑am aşezat. „Parcă te simţi ca acasă când îţi iei singur paharul”, descrie antreprenoarea familiaritatea plăcută pe care şi-au propus să o creeze în local. În wine barul aflat nu departe de Piaţa Romană din Bucureşti sunt  24 de locuri la masă, dar Laura Copil spune că sunt bineveniţi alţi 20 de oameni în picioare; socializarea este de altfel la ea acasă într-un astfel de local. Vor inaugura în curând şi un restaurant la subsolul acestui spaţiu şi, potrivit antreprenoarei, acesta va putea acomoda circa 60 de persoane, pentru evenimentele de pairing (degustări de vin asociate cu mâncarea potrivită acestora).

Vino funcţionează acum depotrivă ca magazin de vinuri şi wine bar, iar în cadrul acestuia sunt listate circa 600 de etichete de vinuri şi 100 de etichete de spirtoase, majoritatea degustate şi alese chiar de Laura Copil. „Pe noi tata ne-a crescut în cultura vinului şi, de la vârsta de la care am putut să bem vin, şi eu, şi fratele meu, vinul a acompaniat fiecare masă”, descrie antreprenoarea primele interacţiuni cu domeniul. Ea povesteşte cum tatăl său a studiat horticultura şi a făcut parte din echipa celor care au stabilit practic arealul pentru fiecare soi de vin în parte, prin munca la Staţiunea de Cercetare Dezvoltare pentru Viticultură şi Vinificaţie Bujoru. Stabileau astfel care este cea mai bună zonă la momentul respective pentru Cabernet Sauvignon, de pildă. De la vizite la târgurile de specialitate, până la primele cursuri în domeniu a fost doar un pas pentru Laura Copil: „De la a crede că ştiu foarte multe, mi-am dat seama că n-am nimic structurat din ceea ce ştiu, dar am pasiune şi papila uşor formată pentru ce va urma”, povesteşte antreprenoarea. Ea a participat la un prim curs în domeniu în urmă cu aproximativ patru ani, iar de atunci şi-a consolidat constant cunoştinţele de oenolog, atât prin cursuri de specialitate în ţară şi în afara acesteia, cât şi prin participări la evenimente în domeniu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.