Schimbările aduse de Alexandra Copos la conducerea afacerii de familie
Plusuri de 20% au înregistrat anul trecut Ana Pan şi Ana Hotels, cele mai importante afaceri din grupul Ana Golding, conduse de Alexandra Copos De Prada, fiica Cristianei şi a lui George copos. Ea povesteşte cum au revenit afacerile pe creştere, care sunt investiţiile pe care mizează, ce aşteptări are de la anul în curs, dar şi cum s-au conturat ideile pe care le aplică în afaceri.
Întrebată de noi idei de afaceri, spune că „în ultimii ani nu a mai fost timp pentru noi idei de afaceri şi activăm în destul de multe domenii chiar dacă nu sunt foarte vizibile“. De exemplu, în Poiana Braşov compania gestionează şi transportul pe cablu, iar în cadrul grupului se regăseşte şi un departament de dezvoltări imobiliare. Şi, nu în ultimul rând, „un lucru pe care îl apreciez este timpul personal. Suntem şi eu, şi soţul meu persoane foarte active, mergem la biatlon, eu mă antrenez pentru triatlon. De obicei ne trezim la 6.30 şi suntem primii în parc, împreună cu câinele nostru“.
Alexandra Copos nu este însă singurul exemplu de antreprenoriat ajuns la a doua generaţie. Isabelle Iacob, fiica antreprenorului Ovidiu Buluc, fondatorul grupului farmaceutic Farmexim, cu afaceri de peste 400 de milioane de euro în distribuţia şi retailul de medicamente, a ajuns în business încă din timpul facultăţii, când era studentă la ASE. Lanţul de farmacii Help Net, deţinut de Buluc, a fost de fapt un proiect din studenţie al fiicei sale. Isabelle Iacob, în prezent şefa Help Net, şi-a luat trei dintre colegii de facultate şi a fondat alături de ei departamentul de marketing al Farmexim, distribuitorul de medicamente deţinut de tatăl său. Antreprenorul Marcel Bărbuţ spune că pregăteşte pe unul din fiii săi să preia conducerea AdePlast, iar lista este mai lungă şi mai cuprinde multe nume de companii ca Transavia, Vincon, Lemet, Te-Rox Prod.
ANA PAN
CIFRĂ DE AFACERI
A încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri 3,9 milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de 2014, pe fondul creşterii organice a businessului şi organizării mai bune a reţelelor de vanzare.
ANGAJAŢI
Anul trecut, numărul de angajaţi a fost, în medie, de 188, faţă de 168 în 2014.
INVESTIŢII
Bugetul de investiţii de anul trecut a fost de 250.000 de euro şi a vizat dezvoltarea de magazine şi îmbunătăţirea capacităţii de producţie a laboratorului din Pipera. A fost lansat un nou concept store Ana Pan în Pipera (Bucureşti), sub un nou logo, o investiţie de 120.000 de euro, şi a fost deschis înainte de Crăciun un nou spaţiu în zona Cotroceni din Capitală.
În prima parte a acestui an, vor fi inaugurate două locaţii Ana Baking Co, în Mall Plaza şi în Mall Vitan, iar reţeaua, care reuneşte acum doar spaţii stradale, face astfel primul pas în cadrul centrelor comerciale.
PREVIZIUNI
O creştere de cel puţin 20% a cifrei de afaceri, odată cu noi deschideri de spaţii Ana Baking Co. şi Ana Pan, în Bucureşti, cât şi vânzările din locaţiile existente. Spre finalul anului ar putea fi lansate conceptele de franciză pentru spaţii Ana Pan şi Ana Baking Co.
ANA HOTELS
CIFRĂ DE AFACERI
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro