Schimbările aduse de Alexandra Copos la conducerea afacerii de familie

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 09 martie 2016 1835 afişări

Plusuri de 20% au înregistrat anul trecut Ana Pan şi Ana Hotels, cele mai importante afaceri din grupul Ana Golding, conduse de Alexandra Copos De Prada, fiica Cristianei şi a lui George copos. Ea povesteşte cum au revenit afacerile pe creştere, care sunt investiţiile pe care mizează, ce aşteptări are de la anul în curs, dar şi cum s-au conturat ideile pe care le aplică în afaceri.

Schimbările aduse de Alexandra Copos la conducerea afacerii de familie

Numărul de oameni care trec pragul spaţiului a crescut cu 35% după inaugurarea Ana Baking Co, iar antreprenoarea şi-a atins ţinta pentru că dorea să atragă o clientelă nouă, mai tânără. La finalul anului trecut a fost inaugurat în Cotroceni şi un nou concept Ana Pan.

Luna martie aduce o noutate pentru reţea, povesteşte tot ea, pentru că face primul pas în malluri – toate cele 20 de spaţii ale Ana Pan fiind acum stradale – cu două unităţi, în Plaza Mall şi Mall Vitan, în Capitală. Bugetul de investiţii de anul acesta este de jumătate de milion de euro, de două ori mai mult decât anul trecut. „A durat un an şi jumătate până am dezvoltat cele două noi concepte – Ana Baking şi Ana Pan; odată dezvoltate, extinderea lor depinde foarte mult de execuţie, unde important este factorul uman (vânzători, bucătari-şefi şamd), pentru că banii îi avem. Vrem să ne extindem însă cu cap, nu să angajăm doar ca să ne extindem, iar recrutatea este o provocare.“

Nu doar imaginea spaţiilor se schimbă, ci şi bucătăria internă. La propriu. În producţie a fost introdus sistemul de management al calităţii Kaizen, iar pierderile s-au redus cu procente de două cifre. „De pildă măsurăm prăjiturile noastre de casă cu rigla, în aşa fel încât să avem cât mai puţine variaţii de calitate de la o zi la alta“, detaliază tânăra antreprenoare felul în care a fost aplicat sistemul japonez de eficientizare a muncii în laboratorul din Bucureşti.

Pe parcursul lui 2015, cifra de afaceri a Ana Pan a crescut cu 20%, ajungând la 3,9 milioane de euro, EBITDA a crescut cu 150% faţă de anul anterior, iar previziunile pentru anul în curs vizează un plus de cel puţin 30% urmare a investiţiilor – cele două noi spaţii din malluri şi încă unul, despre care Alexandra Copos spune că ar prefera să fie în afara Bucureştiului, într-unul din marile centre urbane. „Ne axăm mult şi pe segmentul corporate, pe lângă Mega Image, care sunt partenerii noştri principali, lucrăm foarte mult cu cantine, hoteluri. Acestea reprezintă 25% din totalul cifrei de afaceri.“ Plusuri spectaculoase aşteaptă de la magazinul online, de 700% în 2016, dar admite că baza de plecare este „destul de mică, de 200.000 de lei“.

Ana Pan nu-i monopolizează însă atenţia tinerei moştenitoare, ci îşi împarte timpul şi pentru coordonarea activităţii Ana Hotels, cea mai mare companie hotelieră cu capital autohton din România, care reuneşte şapte hoteluri, cel mai important activ al grupului fiind Athénée Palace Hilton. Hotelul va avea nevoie şi de un buget de investiţii însemnat – 8,5 milioane de euro pentru renovarea camerelor, un proiect care ar urma să fie demarat la sfârşitul acestui an. Spre comparaţie, anul trecut au fost investite la Crowne Plaza 3 milioane de euro, pentru renovarea camerelor şi pentru reamenajarea terasei restaurantului Citronelle; în 2016 vor fi renovate centrul de fitness, piscina şi spaţiile adiacente.

„Ana Hotels anul trecut a avut anul trecut cea mai mare creştere de după 2008: Crowne Plaza a avut o creştere de doi digiţi ca grad de ocupare, cele trei hoteluri din Poiana Braşov au avut cel mai bun an în condiţiile în care staţiunea a devenit un punct de atracţie şi pe perioada de vară. O investiţie de 15 milioane de euro în urmă cu câţiva ani, care pe parcursul ultimilor doi a început să dea roade.“ Una peste alta, Ana Hotels înregistrează plusuri; a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri 29,8 milioane euro, în creştere faţă de 2014 (25,2 milioane de euro) şi 2013 (24,4 milioane de euro). Iar pentru anul în curs este bugetată o creştere de 4% a cifrei de afaceri, până la 31 de milioane de euro. „Perioada de iarnă este extraordinară pentru noi pentru că suntem mereu full, iar în extrasezon trebuie să ne axăm pe experienţe, de pildă programe pentru copii şi adulţi.“ În plus, spune Alexandra Copos, compania a lansat împreună cu alţi operatori o asociaţie prin care plănuieşte să aibă un cuvânt de spus în ce priveşte dezvoltarea staţiunii pe termen lung. „S-a văzut în acest an pe partea de promovare, staţiunea a fost mult mai vizibilă decât în alţi ani, prin evenimente, activări, atât pe pârtie, dar şi în alte zone. În vară vrem să lansăm o pistă de biciclete. Poiana a avut şansa de a fi mai puţin vizată de o dezvoltare neatractivă şi inegală, aşa cum vedem în multe staţiuni pe litoral.“

Alexandra Copos spune că acum, cea mai mare dificultate cu care se confruntă este timpul. „Avem enorm de multe proiecte, vrem să le facem într-o perioadă destul de scurtă şi toată lumea este extrem de dornică, dar ziua nu are suficiente ore.“ Povesteşte că zilele de muncă sunt destul de atipice, pot începe dimineaţa la 6 sau 7 sau la 10 şi să se încheie la 7 seara sau chiar mai târziu, spre 10. Dimineaţa îşi dedică o oră şi jumătate pentru planificare, apoi se concentrează pe ce se întâmplă în ziua respectivă; are zile dedicate pentru Ana Pan, Ana Hotels şi alta pentru întâlniri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/schimbarile-aduse-de-alexandra-copos-la-conducerea-afacerii-de-familie-15101415
15101415
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.