Retailerul de modă care a speculat criza în folosul său. În primele şase luni ale acestui an a făcut afaceri de 2,5 milioane de euro

Autor: Ioana Matei Postat la 11 august 2016 1547 afişări

Antreprenorul clujean Alin Stanciu a respins vehement ideea de a renunţa la mallul său online lansat odată cu criza, într-un moment în care singura soluţie părea să fie exitul. După un plan drastic de restructurare, decizia de a păstra FashionUp s-a dovedit a fi cea mai bună alegere: a strâns investiţii de 1 milion de euro în mai puţin de doi ani şi ţinteşte triplarea veniturilor anul acesta. Care au fost paşii spre trecerea de la defensivă la ofensivă, pe piaţa din ce în ce mai aglomerată a retailului de fashion online?

Retailerul de modă care a speculat criza în folosul său. În primele şase luni ale acestui an a făcut afaceri de 2,5 milioane de euro

Clienţii din Bucureşti generează 35-40% din comenzi, iar restul vin din şapte oraşe importante ale ţării. „Am observat că de câte ori se deschide un mall într-un oraş în care nu exista un centru comercial, vânzările scad simţitor. Craiova era pe locul doi la comenzi întodeauna, dar după ce s-a deschis mallul, a ajuns pe locul cinci; e inevitabil, nu ne comparăm cu cifrele pe care le fac magazinele fizice. În principiu pentru toţi furnizorii vindem mult mai mult decât reţeaua lor, dar în totalul pieţei, comerţul online e nesemnificativ. Am citit tot felul de aproximări, dar estimez că online-ul înseamnă cam 2% din totalul pieţei de fashion.“

În prezent, în mallul online al lui Alin Stanciu sunt listate 300 de mărci de haine, la care se adaugă altele de cosmetice; potrivit antreprenorului, lupta se dă pentru aducerea de branduri mari: „Frumos în comerţul de fashion online este că nu există un lider; la telefoane sunt Samsung şi Apple, în schimb la fashion piaţa este fragmentată la nivel mondial, ceea ce ne ajută“. Totodată, îi ajută şi faptul că shoppingul este „compulsiv“, atitudine ce poate fi speculată. „În general lumea aşteaptă reducerile pe online, acestea sunt triggerul care îi fac pe clienţi să cumpere.“  80% din vânzările realizate de FashionUP se fac prin campanii de reduceri.

Strategia magazinului online FashionUP include şi un marketplace pentru furnizorii români. Un furnizor român, dacă îndeplineşte anumite standarde, poate să îşi listeze singur produsele în magazin şi să facă politica de preţ, în timp ce FashionUP se ocupă de logistică, promovarea mărcii şi relaţia cu clienţii. „Este vorba despre acei furnizori din România care nu sunt suficient de mari încât să putem să ne ocupăm noi de tot; 50-60% din vânzările acestor magazine se realizează prin intermediul lor.“ Mărcile româneşti au realizat anul trecut aproape o treime (30%) din vânzări, procent care se menţine şi anul acesta; antreprenorul crede că ponderea lor va scădea în anii următori, odată ce vor începe să preia şi furnizori din pieţele adiacente.

Alin Stanciu spune că obiectivul pentru 2016 este să ajungă la afaceri de 6-7 milioane de euro şi precizează că diferenţa de un milion de euro depinde de modul în care vor evolua vânzările de Black Friday. În 2015, piaţa locală de fashion online s-a situat la aproximativ 170 milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de 2014, vânzările articolelor de modă reprezentând circa 10% din totalul comerţului electronic, potrivit ZF. 

Potrivit aceleiaşi surse, circa 2,7 milioane de români şi-au făcut anul trecut cel puţin o dată cumpărăturile pe internet, iar cei mai mulţi cumpărători (aproape 40%) s-au orientat către haine şi pantofi, următoarele cele mai căutate produse fiind electronicele, electrocasnicele şi apoi cosmeticele şi produsele de parfumerie. Printre retailerii care activează pe piaţa online de fashion se află Fashion Days (operată de Fashion Days Shopping SRL, deţinut de grupul sud-african Naspers), cu vânzări de 221,3 milioane de lei anul trecut, dar şi nume noi precum Answear, liderul pieţei online din Polonia, care a intrat pe piaţă în 2015 şi previzionează afaceri de 3,6 milioane de euro pentru acest an, cât şi jucătorul ceh ZOOT, care se aşteaptă la vânzări de 4 milioane de euro pentru finalul acestui an.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.