Lupta intre farmacii si clinicile private

Postat la 09 august 2010 61 afişări

In amonte si in aval. Pe orizontala si pe verticala. Cei mai mari operatori de pe piata serviciilor medicale romanesti se aventureaza, in lupta pentru profit, in zonele de succes ale concurentei: operatorii de farmacii deschid clinici si viceversa, iar sezonul de fuziuni si achizitii ramane deschis si nu numai in Bucuresti.

Eventuala aglomerare cu unitati medicale private nu ii sperie pe cei de la A&D Pharma, a caror premisa este ca, in ciuda crizei, cererea pentru servicii medicale de calitate ramane ridicata, "in conditiile unei vieti tot mai stresante, mai cu seama in Bucuresti", iar pe de alta parte ca sistemul public de sanatate nu poate face fata cererii.

Cristian Mesaros, managing director la Friends Advertising, agentia care a realizat brandingul si a contribuit la lansarea Anima pe piata, observa ca ultimii doi ani, cu toata recesiunea, au aratat ca segmentul serviciilor medicale a ramas unul dintre cele mai dinamice. "Este normal, fiindca indiferent de redimensionarea veniturilor, cheltuielile cu sanatatea nu au elasticitatea altor tipuri de cheltuieli. Consumatorul nu ajusteaza dramatic cheltuielile cu sanatatea, ceea ce conduce pe ansamblu la o cerere relativ constanta", sustine Mesaros, adaugand si migrarea pacientilor cu venituri suficient de ridicate catre serviciile private, in defavoarea serviciilor de stat, afectate si de exodul de forta de munca din aceasta zona.

Sfarsitul lunii mai a adus inca o mutare in zona medicala. "Daca cei de la A&D Pharma pot sa intre pe piata clinicilor private, cu siguranta si noi putem intra pe piata farmaciilor", declara Mihail Marcu, presedintele CA al MedLife. Marcu vorbea atunci despre deschiderea pana la finele anului a patru unitati in clinicile MedLife din Capitala si din tara. Afacerea gandita de cei de la MedLife este cel putin interesanta, intrucat s-ar baza pe clientii clinicilor proprii, cu un venit peste medie, asadar nu ar miza foarte mult pe vanzarea de produse eliberate cu retete gratuite si compensate. Cunoastem ca in momentul de fata, banii pentru aceste medicamente ajung in farmacii chiar si cu 210 zile de intarziere, termenele de plata fiind extinse de Casa de Asigurari la finele anului trecut. Cele platite din buzunar asigura insa un flux ridicat de lichiditati, extrem de pretios in perioade economice dificile. Contactati de BUSINESS Magazin, reprezentantii MedLife au preferat sa nu comenteze insa deocamdata planurile in zona dezvoltarii de farmacii.

Altii prefera sa nu adauge nimic la activitatea de baza, mai ales in vremuri de recesiune. "In aceasta perioada, vizam dezvoltarea Centrului Medical Unirea prin investitiile pe care le-am facut pana acum si prin cele bugetate pe anul 2010, iar o extindere in segmentul de farmacii ar putea duce o realizare cu mai putin succes a planului de investitii", declara Adrian Stroilescu, director de dezvoltare al CMU.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
farma,
criza,
operatori,
farmacie
/actualitate/afaceri/lupta-intre-farmacii-si-clinicile-private-6793432
6793432
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.