Inginerii români care lucrează pentru liderii globali ai aviaţiei

Autor: Ioana Matei Postat la 26 iulie 2016 2382 afişări

La următorul zbor cu avionul, aflaţi care este modelul aeronavei în care vă aflaţi. Dacă e vorba de un Airbus A350 XWB sau de un business jet Gulfstream G650, sunt şanse mari să vedeţi, de pildă, un flaps al cărui design a fost realizat în Romania. Adică rezultatul muncii celor 50 de ingineri români care produc anual în cadrul Fokker Engineering componente de aeronave de milioane de euro.

Directorul general al Fokker apreciază nivelul de pregătire al studenţilor ce absolvesc Facultatea de Inginerie Aerospaţială din cadrul Universităţii din Bucureşti, însă consideră că le lipsesc cunoştinţele practice. De aceea organizează an de an sesiuni de pregătire de trei luni în cadrul Fokker cu câte şase studenţi români, timp în care aceştia învaţă să lucreze într-un scenariu în care trebuie să livreze la timp şi într-un anumit buget, au constrângeri, învaţă cum să lucreze ca ingineri aerospaţiali, în mediul aviaţiei, într-o echipă dintr‑un departament. „Ei stau trei luni în companie, pot vedea compania din interior, dar în acelaşi timp şi noi la ei ne putem da seama dacă sunt potriviţi pemtru angajare. Dacă e cazul, păstrăm legătura fie pentru angajare directă, fie pentru viitor.“

În mod paradoxal, dacă industria aviaţiei trece printr-un boom - numărul de pasageri transportaţi a atins niveluri record - parte şi datorită reducerii preţului combustibilului şi reducerii tarifelor de zbor, pieţele de inginerie nu mai depind atât de mult de platformele de aeronave noi care au fost introduse deja, ci mai degrabă de capacitatea companiilor de a aduce inovaţii. „Este un trend inversat. Mai mulţi oameni călătoresc, dar în acelaşi timp multe noi platforme au fost lansate deja de producătorii de aeronave, aşa că ei vor să îşi recupereze investiţia. Ne concentrăm pe inovaţii pe care să le propunem clienţilor noştri pentru a-i ajuta să facă zborul mai sigur, mai eficient din punctul de vedere al costurilor“, descrie Van Hese aspectele pe care se concentrează compania. 

Sebastiaan van Hese este totodată şi preşedintele Camerei de Comerţ româno-olandeze, ipostază din care observă că România este foarte atractivă pentru investitorii din ţara lalelelor şi a morilor de vânt. Dovadă şi că, de câţiva ani, investiţiile olandeze sunt cele mai importante, ca valoare. „Oamenii vorbesc limba, sunt bine pregătiţi, fusul orar are o diferenţă de numai o oră, conexiunile din aviaţie sunt apropiate.

Potrivit unui articol anterior al Business Magazin, Olanda s-a menţinut (alături de Austria şi Germania) în ultimii şase ani pe podium în topul ţărilor care au cele mai mari investiţii străine directe în România, cu o pondere cumulată de peste 50% din total. 10 miliarde de euro au ajuns în România în ultimii şase ani, soldul sumelor aduse de investitorii străini în România reuşind să treacă în 2014 de pragul de 60 miliarde de euro.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.