Două românce au pornit în joacă o afacere în casă, iar acum câştigă peste 100.000 de euro din vânzarea produselor

Postat la 24 februarie 2017 9819 afişări

La doar 28 de ani, Sabrina Marinescu are la activ patru ani de antreprenoriat: a construit două afaceri împreună cu două prietene. Tinerele produc o gamă de cosmetice bio şi o linie de suplimente alimentare naturale, iar vânzările cumulate au ajuns la 120.000 de euro anul trecut. Pentru 2017 ţintesc o creştere de 60% şi fac demersuri pentru paşi la nivel internaţional.

Două românce au pornit în joacă o afacere în casă, iar acum câştigă peste 100.000 de euro din vânzarea produselor

În anii anteriori, ambele brand‑uri au fost selectate de către statul român pentru a participa la târguri internaţionale de profil în cadrul pavilionului naţional. Pentru aceasta, au beneficiat de finanţări de aproximativ 25.000 de euro în total din partea Ministerului Economiei pentru promovarea produselor în afara graniţelor ţării, la Cosmoprof Bologna si Beauty World Dubai. Iar conform spuselor sale, au avut un feedback extraordinar. Cea mai mare reuşită este întâlnirea cu cei de la Estée Lauder, care a pus Panacea Urban Apothecary pe o listă de câteva companii pe care vor să le urmărească în vederea unor investiţii. „Ei nu investesc imediat într-un brand, ci te urmăresc trei ani să vadă cum te susţii şi apoi discută”, explică antreprenoarea. Pentru ediţia din acest an a târgului, în martie, organizatorii le-au ales printre cele mai cool 20 de branduri din tot standul şi vor fi amplasate în centru, în zona numită Extraordinary Gallery.

Printre planurile pe termen scurt se află, în primul rând, extinderea spre piaţa internaţională. Anul trecut au fost în discuţii avansate cu firme care ar fi dorit să includă în portofoliu produsele tinerelor românce, însă capacitatea de producţie nu era la fel de sigură ca acum şi nici securizarea materiilor prime, a recipientelor, astfel încât să facă faţă unei comenzi de mii de produse. Aşadar, au preferat să mai aştepte un an. Îşi propun, însă ca în martie să bată palma cu Farmacia Reginei din Marea Britanie, prima ţară în care îşi face cunoscută prezenţa, iar ulterior cu toţi cei ce sunt interesaţi şi se regăsesc în profilul de partener potrivit. „Suntem pregătite cu toate procedurile şi vrem să intrăm pe piaţa internaţională cu ambele proiecte, indiscutabil.”

Un alt plan la care lucrează este diversificarea şi creşterea gamelor, astfel încât fiecare dintre cele două proiecte să ajungă la cel puţin 10 produse. Până la începutul anului viitor, antreprenoarele vor să lanseze încă trei produse Panacea Urban Apothecary şi patru din gama The Food Project. Anii trecuţi au reprezentat o perioadă de creştere, respectiv acomodare cu piaţa a celor două branduri, iar banii câştigaţi au fost în mare parte reinvestiţi pentru extinderea gamei de produse. În continuare, o mare parte din profit se îndreaptă în aceeaşi direcţie, însă afacerea a ajuns, cred antreprenoarele, la o oarecare maturitate iar profitul ar urma să fie considerabil mai mare, estimează antreprenoarea. În 2016, cele două mărci au realizat vânzări cumulate de 120.000 de euro şi un profit de circa 24.000 de euro, iar pentru anul acesta previziunile se referă la o creştere a cifrei de afaceri de circa 60%. În 2017, pe lângă noile produse aflate în dezvoltare, antreprenoarele au alocat un buget de 30.000 de euro pentru participarea la două târguri internaţionale - Cosmoprof Bologna şi Cosmoprof Hong Kong, unde vor merge pe cont propriu. Iar planul de lungă durată, spre care aspiră cele trei asociate, este realizarea unui laborator propriu de cercetare şi dezvoltare.

Analizând retrospectiv, Sabrina Marinescu spune că nu s-ar vedea făcând altceva şi, mai mult, încurajează şi alţi tineri să-şi asume riscuri. „Dacă mâine aş renunţa la ceea ce fac, cu siguranţă aş avea minimum trei idei de businessuri şi nu pe care le-am visat nopatea, ci lucruri pe care le-am observat în piaţă - lacune, goluri, lipsuri. Însă în momentul în care nu cauţi, nu le vezi. Trebuie să începi de undeva, chiar dacă nu ai un business plan bine pus la punct”, consideră antreprenoarea. 

În prezent, piaţa de cosmetice din România este una dintre cele mai puţin dezvoltate din Europa  şi din regiune, în contextul în care la o populaţie de 20 de milioane de oameni, valoarea estimată a pieţei de profil se plasează la circa 780 de milioane de euro; asta înseamnă că cheltuiala medie per capita este mai puţin de 40 de euro pe an, adică 3,3 euro pe lună, conform datelor obţinute de Ziarul Financiar de la jucătorii din piaţă. În 2015, ultimul an analizat, românii au cheltuit 3,5 miliarde de lei pe produse cosmetice, de îngrijire şi parfumerie, cu 2,8% mai mult decât în 2014.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.