Doi tineri au vândut mai multe tablouri decât toţi pictorii români la un loc

Autor: Dorin Oancea Postat la 22 septembrie 2015 23321 afişări

Cei doi antreprenori au început să lucreze de foarte tineri, la 18 ani. Iniţial Ştefan Ormenişan a lucrat ca jurnalist, corespondent pentru ziare din Bucureşti, dar şi pentru presa locală, ba chiar a fost la ultima mineriadă, la Costeşti. În 2004 - 2005 a ajutat un amic în campania electorală şi a făcut o agenţie de comunicare, dar se simţea atras de producţie, voia să facă ceva şi lumii să-i placă acel ceva. Victor Şerban a muncit în vânzări, vindea publicitate pentru un post local de radio; a trecut la o reţea de farmacii, pentru dezvoltarea regională, şi a pornit şi el o agenţie de publicitate în Târgu-Mureş, ca reprezentant al unor publicaţii bucureştene. În continuare, vor să dezvolte brandul personal, vor să aibă propriile produse pe rafturile magazinelor şi din România, şi din afară.

"Brandul aduce valoare adăugată pe o piaţă uneori instabilă”, spune Ormenişan. Cine mai lucrează aşa ca ei în Europa? "Aşa ca noi nimeni, noi am fost obligaţi să le facem pe toate: studio de creaţie, pentru că nu aveam bani să cumpărăm licenţe, şi producţie, pentru că nu aveam unde să facem tablourile în România, a trebuit să facem şi înrămare, acum facem şi brand. Ne-am dat seama că brandul îţi aduce valoare adăugată, înseamnă business adevărat. Avem un client foarte bun în Anglia, care face de 30 de ani asta; el a renunţat la producţie, face doar creaţie şi distribuţie. Produce la noi, iniţial lucra în China, dar acum s-a relocat la noi, pentru calitate. Lucrează cu magazine importante, cu care faci afaceri foarte greu. Ne dorim ca fabrica să trăiască doar din brand, dar o să fie greu. Sau poate o să vindem fabrica!”.

Cum simt piaţa? "Mergem la târguri şi suntem conectaţi la tot ceea ce înseamnă design, de la reviste la site-uri de specialitate sau întâlniri cu designeri, eventual din Anglia. SUA dictează o parte importantă din design, cum o fac şi târgurile.” Cei doi merg la târguri din 2007, iniţial doar vizitau, apoi au început, timid, să abordeze şi posibili clienţi; prezenţa constantă i-a ajutat să se facă cunoscuţi şi recunoscuţi în piaţă. La momentul discuţiei cu Business Magazin cei doi tocmai se întorseseră de la Paris, unde au participat la cel mai mare târg de decoraţiuni interioare. "Participarea la un târg de 4 - 5 zile ajunge şi la 30.000 de euro.” Au avut o experienţă negativă cu asociaţia producătorilor de mobilă din România, unde sunt membri: au fost invitaţi la târgul de la Paris, cu finanţare de la Ministerul Economiei. Delegaţia iniţială era de 40 de firme, dar cu două săptămâni înainte de târg ministerul şi-a retras susţinerea, aşa că din 40 de firme au ajuns la Paris doar cinci, dintre care patru din Ardeal. "Asta spune mai multe, pentru că mulţi vin să vadă Parisul pe banii ministerului, dar noi ne-am lecuit.”

Ştefan Ormenişan şi Victor Şerban lucrează într-o industrie condusă de piaţă, de tendinţe şi de schimbare, iar calitatea şi faptul că au rămas riguroşi i-au ajutat să vândă chiar şi în Asia. Se consideră cei mai buni vânzători ai companiei, chiar dacă au o echipă de vânzări şi agenţi în varii ţări europene. Pentru Japonia, unde au un distribuitor, au negociat cam jumătate de an; l-au cunoscut la Frankfurt, la un târg de specialitate. Pe urmă au făcut, la sugestia unor colaboratori, Artforms, un brand special pentru Marea Britanie, care merge pe ideea de colecţii periodice. "Avem în Anglia doi agenţi cu care am lucrat foarte bine şi care ne-au ajutat să intrăm pe piaţă, în urmă cu circa doi ani. La propunerea lor am creat brandul din Anglia, produs în România, dar vândut sub eticheta «Designed in England»”.

"O parte producem la noi, dar am făcut şi ceramică în Portugalia sau textile în Turcia, şi sub acest brand vindem colecţii integrate de produse, de la perne şi abajururi la tapet, toate de foarte bună calitate. Vorbim de materiale naturale, nu sintetice, de umplutură din puf de gâscă, de broderii lucrate de mână sau de tratamente speciale care oferă textură materialelor”.

Japonezii sunt fascinaţi de Europa şi vor produse europene, nu vor produse făcute în China. La fel şi clienţii care au bani, din Singapore sau din Malaiezia. Şi sunt foarte mulţi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/doi-tineri-au-vandut-mai-multe-tablouri-decat-toti-pictorii-romani-la-un-loc-14732552
14732552
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.