Ceainaria pentru pasionatii de jocuri

Autor: Ana Raduta Postat la 09 aprilie 2011 616 afişări

Deschiderea unei cafenele sau a unei ceainarii poate parea o solutie la indemana pentru un tanar antreprenor fara experienta. Dar cum te diferentiezi cand in Bucuresti sunt sute de alte afaceri similare? Mihnea Radulescu a deschis, in premiera, o ceainarie pentru pasionatii de jocuri.

Partea cea mai grea a venit insa atunci cand a trebuit sa-si promoveze ceainaria si sa ajunga, intr-un fel, la comunitatea celor pasionati de aceste jocuri. O comunitate destul de mica, de altfel. "Stiam si eu asta foarte bine, de aceea trebuia sa ma apropii cat mai mult de ei. I-am contactat pe cei de la forumul de board games, le-am spus despre ceainarie si le-am propus sa ne promoveze si sa organizeze toate intalnirile de jocuri la noi", povesteste Radulescu. Desi la inceput nu i-au acordat prea multa atentie, in curand ceainaria a ajuns sa aiba un banner publicitar pe forumul de jocuri de societate si sa devina organizatorul intalnirilor si al competitiilor oficiale ale membrilor.

Chiar si asa, pentru ca segmentul de clienti vizat era destul de restrans, asteptarile lui Radulescu au fost relativ modeste, inca de la inceput. Ceainaria are o capacitate de cel mult 60 de locuri, iar consumatia medie este de circa 17 lei pentru fiecare client si nu mai mult de 25 de lei in serile cele mai aglomerate, respectiv vinerea si sambata. Faptul ca un joc de societate poate dura si trei ore, iar un grup de clienti sta, de obicei, macar pentru doua jocuri, nici rulajul de clienti nu este foarte mare. Pe scurt, localul incaseaza suficient cat sa-si acopere cheltuielile si, desi profitul nu este semnificativ, Radulescu este multumit ca pana acum nu a fost nevoit in nicio luna sa aduca bani de acasa. Are doi oameni angajati, dar alaturi de ei serveste si el la mese, pentru chirie plateste 700 de euro pe luna, iar utilitatile si aprovizionarea duc costurile totale la circa 5.000 de euro lunar.

Chiar daca a trecut doar o jumatate de an de cand a deschis ceainaria de jocuri, are deja clienti fideli si tot pe ei se bazeaza sa aduca altii noi. In rest, singura metoda de promovare pe care o practica este cea prin intermediul retelelor sociale. Stie, totusi, ca trebuie sa faca mai mult, asa ca are in plan sa organizeze vernisaje sau chiar sa gazduiasca intalniri pentru sesiuni de training sau petreceri pentru companii. Are de gand chiar sa se extinda si deja a inceput sa caute un spatiu mai mare, pentru ca au fost destule seri in care a trebuit sa refuze clienti din cauza lipsei de spatiu. Oricum, este constient ca a intrat intr-o lume unde competitia este extrem de dura, iar numarul ceainariilor, al barurilor si al cafenelelor deschise in fiecare an este la fel de mare cu numarul celor care se inchid. Mai ales in Bucuresti, unde clientii sunt nu doar pretentiosi, ci si foarte greu de fidelizat, iar acesta e cosmarul cel mai mare al oricarui om cu afaceri in domeniu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/ceainaria-pentru-pasionatii-de-jocuri-8120108
8120108
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.