A ales România la întâmplare şi i-a plăcut atât de mult, încât a hotărât să dezvolte o afacere. Acum are venituri de sute de mii de euro

Autor: Ioana Matei Postat la 13 ianuarie 2017 1270 afişări

Astfel a început să se implice în mediul de business pe plan local şi de-atunci susţine workshopuri regulat. În 2007 a lansat compania Actinote, respectiv proiectul The Horse Connection. La început, voia să îşi împartă timpul muncind în mod egal în România şi Olanda. „Dar curând am realizat că îmi plac tot mai mult viaţa şi munca în România şi, începând din 2010, consider Bucureştiul ca fiind casa mea”, descrie Kets modul în care s-a hotărât să lase ţara natală în favoarea oraşului de pe Dâmboviţa.

În prezent, Kets îşi dezvoltă activitatea în România, dar organizează traininguri şi în Polonia, Rusia, Ucraina, Germania şi ţările din Balcani. Din Germania până la Moscova, lucrează cu clienţi care solicită coaching şi workshopuri, însă activităţile cu cai le organizează în România. „Unul dintre lucrurile pe care le apreciez cel mai mult aici, în România, este că oamenii sunt deschişi la acest tip de activităţi. Nu au întrebări de genul «de ce am face asta»; pur şi simplu încep să o facă”, descrie antreprenorul atitudinea specifică pe care a observat-o în rândul clienţilor români.

Olandezul spune că programul The Horse Connection este axat pe leadership şi pe construirea echipelor, iar trainingul se derulează pe parcursul a 2-3 zile, una dintre ele fiind alocată lucrului efectiv cu caii. Workshopul şi exerciţiile sunt personalizate pentru fiecare client, care comunică echipei de traineri obiectivele urmărite. Grupele de participanţi numără, în general, 15 persoane; fiecare dintre aceştia primeşte sarcini individuale în interacţiunea cu calul, pe care au sarcina să îl conducă, însă fără a implica elemente de echitaţie, ci doar folosirea limbajului corporal, a voinţei şi a strategiei.

Actinote International are doi angajaţi permanenţi: Toine Kets şi colega sa, Lucia Mira. Pentru programul The Horse Connection, de când s-au lansat în România, colaborează cu trainerul specializat pe lucrul cu caii Helga Meurs din Olanda. Atunci când clienţii le solicită executarea unor traininguri specifice (de exemplu vânzări), lucrează şi cu Liviu Stanciu, senior trainer/facilitator, cu o experienţă de 15 ani în companii multinaţionale.

Potrivit olandezului, principalele lucruri pe care un lider le poate învăţa dintr-un astfel de training se leagă de plăcerea lucrului cu oamenii. „Nu încercaţi să conduceţi oamenii când nu vă pasionează asta. Nu faceţi altceva decât să le faceţi rău celorlalţi şi să vă faceţi rău. Mai bine vă căutaţi alt job. (…) Un lider are de-a face cu personalităţi, motivaţii şi stiluri în fiecare zi, de fiecare dată. Şi nu poţi exclude emoţiile la locul de muncă. Un lider care va gestiona bine acest aspect va considera jobul său ca fiind unul dintre cele mai satfisfăcătoare”, explică el. Trainerul subliniază faptul că a conduce înseamnă a relaţiona, iar rolul liderului este de a seta normele, cultura şi mediul pentru fiecare om din echipă. „Întrebarea nu este dacă avem relaţii la muncă, întrebarea este care va fi calitatea acestor relaţii. Un lider trebuie să construiască o echipă, să faciliteze progresul şi să managerieze conflictele. Iar acele relaţii ar trebui să se bazeze pe respect şi încredere. Dacă o persoană poate şi doreşte să urmeze aceste lucruri, este deja pe drumul bun.”

În realizarea workshopurilor cu cai lucrează în regim de colaborare cu centrul de echitaţie Topper Club, situat în Tâncăbeşti, aproape de Bucureşti, şi cu Maggie’s Ranch din Râşnov, Braşov. Până în prezent, 800 de manageri au participat la programul The Horse Connection. Potrivit lui, clienţii sunt din domenii diferite, şi povesteşte că că nu a observat, de-a lungul anilor, diferenţe legate de modul de lucru de la o ţară la alta, ci mai degrabă unele la nivel de companii. „Foarte multe companii sunt încă în «etapa de şef». Dar din ce în ce mai multe companii investesc în leadership. Acele companii cu siguranţă se descurcă mult mai bine. Mai este însă un drum lung de parcurs.” 

Toine Kets se arată în ce priveşte efervescenţa cu care s-au dezvoltat firmele de consultanţă, training şi coaching de pe piaţa locală. „În ultimii ani, tot mai multe persoane şi companii oferă training de leadership şi leadership coaching. Din nefericire, calitatea nu este întotdeauna ceea ce te-ai aştepta atunci când vorbeşti de leadership.” Potrivit ZF, piaţa de training pentru angajaţi este estimată la 30-40 de milioane de euro. Pe nişa workshopurilor cu cai activează şi Horse Eye, o firmă înfiinţată de antreprenorii George Leca şi Corina Ciobanu; acest tip de workshopuri nu sunt însă singurele inedite: TMI România, una dintre cele mai mari firme de training de pe piaţă, de pildă, încearcă să stimuleze leadershipul managerilor prin programe „exotice”, cum ar fi exerciţiile pe un simulator de zbor Airbus A320, folosit şi de piloţii acestui tip de aeronave pentru a-şi obţine certificările şi confirmările anuale.

5.000 DE EURO este preţul aproximativ al unui workshop organizat de Horse Connection pentru 10 angajaţi

~120.000 DE EURO este cifra de afaceri a Actinote International în 2015

30-40 MIL. EURO reprezintă valoarea la care este estimată piaţa locală de training

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.