Aplicaţia de care orice tânăr bucureştean sau turist are nevoie

Autor: Dorin Oancea Postat la 21 martie 2016 2059 afişări

Ideea s-a conturat în august 2015, după ce au lansat, la jumătatea lunii, un ghid al Bucureştiului în print, care este împărţit gratuit turiştilor străini. „Ne-am dat seamn că pasul următor este o aplicaţie. La nici două săptămâni de la lansarea ghidului am pus pe hârtie cam cum am vrea să arate aplicaţia, am făcut cercetări de piaţă şi ne-am dat seama că nu are rost să facem o aplicaţie doar pentru turiştii străini, când noi, ca locuitori ai Capitalei, avem nevoie de aşa ceva. Am început să creionăm structura aplicaţiei, am făcut un tot unitar şi efectiv de muncă ne-am apucat în octombrie. În mai puţin de trei luni am reuşit să pornim proiectul, dar n-am stat deloc, am lucrat non-stop.“

Până în acest moment investiţia se ridică la circa 40.000 de euro, din fonduri proprii ale lui Alex Filip şi ale partenerului său Dragoş Asaftei, care deţine jumătate din afacere.

Asaftei asigură partea tehnică şi relaţia cu Eventya, iar Filip partea de business, vizibilitatea aplicaţiei, comunicare, marketing şi vânzări. Evoluţia proiectului a fost gândită pe aproape o jumătate de an înainte. „Ştim ce o să anunţăm în următoarea perioadă, şi nu numai tehnic, la nivel de funcţionalităţi, ci şi la nivel de conţinut. Încă nu am intrat în etapa de monetatizare, tuturor le-am oferit un cont demo în aplicaţie, pentru a se convinge dacă este un instrument eficient de marketing, de branding, de vânzări, depinde de obiectivul fiecărui business. Din aprilie o să începem etapa de monetizare, iar fiecare locaţie prezentă în aplicaţie, dacă va dori să rămână, în baza rezultatelor din primele două luni şi jumătate, va plăti un abonament.“

Creatorii Bucharest City App spun că şi-au dorit să simplifice existenţa atât a bucureştenilor, cât şi a celor ce vizitează Capitala. „Sunt multe start-up-uri care se gândesc la comunitate, la ceea ce se întâmplă la nivel local, şi cred că este un avantaj faptul că suntem concentraţi pe ce se întâmplă aici. Ne-am propus ca aplicaţia să prindă rădăcini aici, s-o validăm şi abia după aceea ne vom gândi la o multiplicare la alte oraşe din ţară sau din Europa.“ Ce alte oraşe? Poate Piatra Neamţ, oraşul natal al lui Alex Filip, sau Clujul, un oraş care se dezvoltă şi unde se pot face afaceri.

„La nivel european am făcut multe cercetări şi, spre surprinderea noastră, nu există nici de departe aplicaţii la fel de complexe, într-un alt oraş din Europa, aşa cum este cea din Bucureşti. Bucureştiul se poate mândri, fără să ştie, cu faptul că are cea mai performantă aplicaţie dedicată oraşului, cum nu au Barcelona, Parisul, Londra sau Berlinul. Intenţia noastră este să replicăm, anul viitor, modelul de business în câteva alte oraşe din Europa. Personal, ţintesc Dublin, pentru că am multe conexiuni acolo. Roma este a doua opţiune, poate şi Barcelona. Nu mă atrage Parisul, nu este oraşul în care să mă simt confortabil, mai degrabă mă simt confortabil în oraşele nordice, aş merge în Copenhaga, Oslo sau Stockholm.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/aplicatia-de-care-orice-tanar-bucurestean-sau-turist-are-nevoie-15118197
15118197
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.